MAR

Sensys Gatso erhåller femårig förlängning av TRaaS-kontrakt till ett värde av 10 miljoner kronor för rödljusövervakning i Homewood, Illinois

Sensys Gatso Group, en global ledare inom trafiksäkerhetslösningar, har genom sitt dotterbolag Sensys Gatso USA tecknat en femårig förlängning av TRaaS-kontraktet (trafikövervakning som en tjänst) med Homewood, IL till ett värde av cirka 950 000 USD under avtalsperioden, motsvarande cirka 10 miljoner kronor.

Denna förlängning visar det värdefulla partnerskapet mellan Sensys Gatso och Homewood som startade 2008. På grund av effektiviseringar förväntas programmet ge högre avkastning. Uppgraderingen i effektivisering har en positiv inverkan på antalet överträdelser med cirka 10 %, vilket är inräknat i det aviserade beloppet på 10 miljoner kronor under avtalsperioden.

Det nyligen överenskomna TRaaS-avtalet ger också möjligheten att utöka säkerhetsprogrammet och eventuellt lägga till nya platser under åren. Effekten av expansionen är inte inkluderad i det annonserade kontraktsvärdet.

Sensys Gatso förser sina partners med en komplett och nyckelfärdig lösning för trafikövervakning genom en sömlös integrering av alla nödvändiga element för ett framgångsrikt automatiserat trafikövervakningsprogram inklusive bildtagning, kundservice och insamling av böter. Grunden för vår hastighets- och rödljuskamerateknologi är Sensys Gatsos marknadsledande mjukvaruplattformar för PULS och Xilium.

"Homewood är ett av våra äldsta program i USA. Vi har uppskattat möjligheten att arbeta med deras samhälle under de senaste femton åren. Inom en snar framtid kommer vi att installera nya system för att främja vårt engagemang och fortsätta vårt mål att hjälpa till att förbättra körbeteendet." sa Bill Braden, President för Sensys Gatso USA.

För mer information:
Ivo Mönnink, VD
Sensys Gatso Group AB
E [email protected]

Denna information är sådan information som Sensys Gatso Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 20 mars, 2023 kl. 12.00.

För mer information kontakta:
Ivo Mönnink, VD
Sensys Gatso Group AB
E-post: [email protected]

Sensys Gatso Group AB är världsledande inom trafiksäkerhetslösningar för länder, städer och åkeriägare. Sensys Gatso Group har dotterbolag i Australien, Costa Rica, Tyskland, Nederländerna, Sverige och USA, samt en filial i Förenade Arabemiraten. Koncernen har 284 anställda. Sensys Gatso Groups aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.

För mer information, besök www.sensysgatso.com

Om Sensys Gatso Group

Sensys utvecklar, producerar och marknadsför system för trafiksäkerhet och trafikinformatik, däribland system för hastighets- och rödljusövervakning.

Industrivaror och -tjänster

Marknad Stockholmsbörsen Kortnamn SGG ISIN-kod SE0020356244