REG

Doxas styrelseordförande avböjer omval - Greg Dingizian föreslås till ny styrelseordförande

Per Ekelund, som varit styrelseledamot i Doxa Aktiebolag (publ) ("Doxa" eller "Bolaget") sedan årsstämman 2021 och styrelseordförande sedan årsstämman 2023, har idag meddelat att han avböjer omval till Doxas styrelse och att han därmed också avser lämna övriga styrelseuppdrag inom Doxas koncern. Bakgrunden till beslutet är hög och ökad arbetsbelastning i andra uppdrag. Per Ekelund kommer därmed att lämna styrelsen och övriga uppdrag inom koncernen i samband med årsstämman den 29 april 2024.

Mot ovan bakgrund har valberedningen i Doxa, exklusive Greg Dingizian, beslutat att revidera valberedningens tidigare beslutsförslag till årsstämman. Beslutsförslaget revideras på så sätt att styrelsen föreslås bestå av sex ledamöter samt att befintliga styrelseledamoten och tidigare styrelseordföranden Greg Dingizian väljs till ny styrelseordförande. Valberedningens fullständiga reviderade förslag kommer att hållas tillgängligt på Bolagets hemsida i god tid före årsstämman.

"På grund av min nuvarande arbetsbelastning kan jag inte fullt ut delta i styrelsearbetet på det sätt som jag skulle vilja och som jag anser att Doxa förtjänar. Därför har jag valt att avsluta mitt uppdrag och skapa en möjlighet för någon som helhjärtat kan ägna sig åt Doxas framtida utveckling", säger Per Ekelund, avgående styrelseordförande i Doxa.

"Jag vill å styrelsens vägnar rikta ett stort tack till Per för goda insatser och gott samarbete i styrelsearbetet under de gångna åren. Jag har förståelse för Pers beslut där ändrad arbetssituation förhindrar fortsatt engagemang", säger Greg Dingizian, största ägare och styrelseledamot i Doxa.

Victor Persson
E-post: [email protected]

Patrik Melin
CFO
E-post: [email protected]

Om oss
Doxa är verksamt inom fastighetsinvesteringar. Investeringsverksamheten är inriktad på svenska onoterade och noterade fastighetsrelaterade aktier och andra fastighetsrelaterade tillgångar utan begränsning till fastighetskategori, region eller innehavstid. Doxa Aktiebolag (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser (tel: 08-121 576 90; e-post: [email protected]).

Om Doxa

www.doxa.se
Fastigheter

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn DOXA ISIN-kod SE0005624756 Certified Adviser Redeye AB