Doxas portföljbolag Serneke tillsammans med Balder har genomfört försäljningen av byggrätter i Karlastaden till AB Framtiden

Serneke Group AB och Fastighets AB Balder har under gårdagen genomfört försäljningen av cirka 151 000 kvadratmeter byggrätter i Karlastaden till Göteborgs allmännyttiga fastighetskoncern Förvaltnings AB Framtiden. Affären genomfördes, och likvid har erhållits, i enlighet med vad som offentliggjordes den 22 januari 2024.

Victor Persson
E-post: [email protected]

Patrik Melin
CFO
E-post: [email protected]

Om oss
Doxa är verksamt inom fastighetsinvesteringar. Investeringsverksamheten är inriktad på svenska onoterade och noterade fastighetsrelaterade aktier och andra fastighetsrelaterade tillgångar utan begränsning till fastighetskategori, region eller innehavstid. Doxa Aktiebolag (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser (tel: 08-121 576 90; e-post: [email protected]).

Om Doxa

www.doxa.se
Fastigheter

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn DOXA ISIN-kod SE0005624756 Certified Adviser Redeye AB