Medclair förstärker sin organisation med ny sälj- och marknadschef

För att möta en ökad marknadsefterfrågan och kundernas behov har Medclair AB rekryterat Linda Olin för att utveckla och driva försäljning och marknadsföringen inom bolaget. Linda har över 10 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring mot sjukvårdssektorn. Närmast kommer Linda från Infinity Medical som försäljningschef för en produktlinje som har levererat stark tillväxt. Hon tillträder sin nya tjänst under april 2023.

Linda Olin har en bred kompetens inom försäljning och marknadsföring mot sjukhussektorn och med en bakgrund som anestesisjuksköterska, och därmed ett försprång i att förstå Medclairs kunders vardag. Det är extra värdefullt i hur vi utformar bolagets kunderbjudande. Linda har dessutom ett genuint intresse i hållbarhetsfrågor - en av Medclairs grundpelare.

"Sedan en tid har vår internationella produktchef arbetat med att påverka opinionsbildare och beslutsfattare, förstärkningen vi nu genomför innebär att det arbetet kan intensifieras samtidigt som vi öka vårt fokus på specifika offerter. Något som jag är övertygad om kommer ge stor avkastning. Jag är mycket tacksam över att Linda valt att ansluta till Medclair och ser fram emot att få arbeta tillsammans", säger Medclairs VD Jonas Lundh.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Mikael König, Medclair Invest AB (publ), Tfn: 070-486 17 98, e-post: [email protected]

Medclair AB är ett svenskt green-tech bolag inom Medclair Invest-koncernen. Genom innovation och vårt FoU nätverk strävar vi efter att vara de ledande experterna på säker lustgashantering - genom vår breda produktportfölj kan vi erbjuda säker och hållbar lustgas till sjukvården.

Bolaget noterat på NGM Nordic SME. Mer information om Medclair finns på www.medclair.com

PM-230214-Ny-Fsgchef.pdf

Om Medclair Invest

Få löpande information från Medclair Invest via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn MCLR ISIN-kod SE0009190572

Mikael König IR-kontakt [email protected] +46 70 486 17 98