Secits Holding AB levererar säkerhet till myndighet

Secits Holding har mottagit en order av säkerhetsteknisk utrustning med tillhörande tjänster från en svensk myndighet. Det samlade ordervärdet överstiger 5,5 MSEK och leverans beräknas börja under Q4 2023. Kompletteringar av utrustningen och tjänster i form av nya order kan tillkomma.

"Vi ser att efterfrågan inom offentlig sektor kontinuerligt förstärks i rådande tider, och vi som en ledande aktör av kameralösningar och avancerade IT driftlösningar ökar nu vårt fokus inom denna sektor ytterligare. Secits visar styrka genom att återigen få förtroende att leverera säkerhetslösningar till en myndighet där vår kunskap och kompetens ger oss denna typ av affär" säger Paul Trygger, VD på Secits.

För ytterligare information:

Arne Nyvelius, CFO

E-post: [email protected]

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Secits Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggöranden den 12 november 2023 kl. 22:48 CEST.

Om SECITS-koncernen

Secits, Säkra Larm och WSG utgör en komplett leverantör inom säkerhet och trygghet, däribland kamera, larmsystem, passagesystem, larmcentral, lås och andra former för sensorövervakning. Med ett paketerat och skalbart erbjudande av tjänster och lösningar som levereras i abonnemangsform satsar koncernen på att hjälpa sina kunder skydda deras verksamhet och tillgångar. Aktien är noterad på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank.

Om SECITS

Secits är ett modernt säkerhetsföretag som bidrar till att skapa trygga miljöer för kunder inom bank, retail och offentlig sektor. Lösningarna skräddarsyr vi med hjälp av smarta uppkopplade kameror, varularm, högtalare och stabil övervakad drift.

www.secits.se
Teknik

Få löpande information från SECITS via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn SECI ISIN-kod SE0009664436 Certified Adviser Carnegie Investment Bank

Arne Nyvelius CFO [email protected]