Uppdaterad tidsplan för Raytelligence dotterbolags omvända förvärv av Mobintel

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, HELT ELLER DELVIS, I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, BELARUS, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, RYSSLAND, SINGAPORE, SYDAFRIKA ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OTILLÅTEN, KRÄVA REGISTRERING ELLER ANNAN ÅTGÄRD ENLIGT TILLÄMPLIG LAG.

Förvärvet av Mobintel kräver att ett slutligt avtal träffas med Investmentbanken i den Förenade Arabemiraten samt att sedvanliga villkor uppfylles, vilket nu förväntas slutföras senast under det fjärde kvartalet 2024.

Den 17 juni 2024 offentliggjorde Raytelligence AB att dotterbolaget Innowearable AB ingått avtal om att genom en omvänd transaktion förvärva Mobintel med verksamheten avseende distribution och tjänster av mobil teknologi med de bästa lösningarna på marknaden. Förvärvet av Mobintel ("Mobintel") är avsett att finansieras genom en kvittningsemission.

Då tidsplanen väsentligen förskjuts beroende på att ett avtal först måste träffas med långivaren har parterna överenskommit att förlänga avsiktsförklaringen med Mobintel om det omvända förvärvet till den 30 november 2024. Dessutom har parterna beslutat att det omvända förvärvet i stället skall med det andra av Raytelligence dotterbolag. Detta för att inom kort kunna genomföra en annan transaktion med Innowearable AB, vilken kommer att meddelas separat.

"Med en notering av Mobintel får vi en viktig plattform varifrån vi kan vidareutveckla verksamheten och skapa värden aktieägarna",säger Oscar Rojas verkställande direktör i Mobintel."

Denna information är sådan som Raytelligence AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EUs  marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 augusti 2024 kl. 08:15 CET.

Ytterligare information:
Erik Forsell, IR chef, +46 (0)73-417 50 90, [email protected]
Ben Hedenberg, VD, +46 (0)8-551 160 90, [email protected]

Kort om Raytelligence

Raytelligence är ett investeringsbolag vars nyckelstrategi är att identifiera och slutföra kombinationsaffärer med verksamheter inom någon av följande sektorer bioteknik & läkemedel, fordonsindustri, finansiella tjänster, kommunikationsteknik, livsmedelsteknik, spjutspetsteknologier och mediasektorer i Europa, Amerika och Asien som kan dra nytta av vår ledningsgrupps omfattande erfarenhet och operativ förmåga, även om företaget förbehåller sig rätten att utöva en förvärvsmöjlighet i alla företag eller branscher. Raytelligence är noterat på NGM Nordic SME. Bolagets mentor är Black River Corporate Finance AB, +46 (0)73-417 50 90.

Om Raytelligence

Företagets nyckelstrategi är att identifiera och slutföra en kombination med en verksamhet inom någon av följande sektorer fordonsindustri, finansiella tjänster, livsmedelsteknik, hälsovård, spjutspetsteknologi och mediasektorer i Europa och Asien som kan dra nytta av vår ledningsgrupps omfattande erfarenhet och operativ förmåga, även om företaget förbehåller sig rätten att utöva en förvärvsmöjlighet i alla företag eller branscher.

www.raytelligence.com
Teknik

Få löpande information från Raytelligence via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn RAYTL ISIN-kod SE0022088282

Ben Hedenberg VDoch ledamot [email protected] +46 8-551 160 90