Raytelligence AB upptar lån på 547.000 kronor från storägare

Raytelligence AB ("Raytelligence" eller "Bolaget") upptar lån på 547.000 kronor från storägare. Lånen kan återbetalas kontant eller genom kvittning mot nyemitterade aktier i Bolaget.

I enlighet med ställda garantiförpliktelser från Carcinus Acquisitions AB och Q Management Group AB har Idag har Raytelligence ingått avtal om lån uppgående till 420.000 kronor. Dessutom har den större ägaren Big Ben Venture Partners AB ingått avtal om lån uppgående till 127.000 kronor ("Lånen"). Lånen löper med årlig ränta efter en räntesats om fyra procentenheter över Riksbankens gällande referensränta och räntan betalas månadsvis i efterskott. Långivarna har rätt att säga upp krediten till omedelbar betalning om lånet löpt i mer än 90 dagar och så begärs. Kvittning ska kunna medges till 0,40 SEK per aktie och om Bolaget inte bedömer att teckningskursen är marknadsmässig skall priset på Bolagets aktier på NGM Nordic SME I stället utgöra priset under en period av tio (10) handelsdagar före emissionsdagen. Lånelikviderna ger Bolaget fortsatt likviditet för utvecklingen av den nya verksamheten. Sammantaget har styrelsen gjort bedömningen att villkoren för lånen är marknadsmässiga mot bakgrund av bolagets ställning.

Denna information är sådan som Raytelligence AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 juli 2024 kl 09.45 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ben Hedenberg, CFO, Raytelligence AB
E-post: [email protected]
Telefon: +46 (0)8-551 160 90

Erik Forsell, IR, Raytelligence AB
E-post: [email protected]
Telefon: +46 (0)73-417 50 90

Om Raytelligence

Företagets nyckelstrategi är att identifiera och slutföra en kombination med en verksamhet inom någon av följande sektorer fordonsindustri, finansiella tjänster, livsmedelsteknik, hälsovård, spjutspetsteknologi och mediasektorer i Europa och Asien som kan dra nytta av vår ledningsgrupps omfattande erfarenhet och operativ förmåga, även om företaget förbehåller sig rätten att utöva en förvärvsmöjlighet i alla företag eller branscher

Om Raytelligence

Raytelligence är ett svenskt innovationsbolag, baserat i Halmstad som erbjuder produkter för övervakning av vitalparametrar, det vill säga andning, hjärtfrekvens och rörelsemönster, baserat på bolagets egen 60 GHz radarteknologi.

www.raytelligence.com
Teknik

Få löpande information från Raytelligence via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn RAYTL ISIN-kod SE0022088282

Ben Hedenberg VDoch ledamot [email protected] +46 8-551 160 90