Raytelligence AB har idag beslutat uppta lån om 150.000 USD

Raytelligence AB ("Raytelligence" eller "Bolaget") har idag beslutat uppta lån om 150.000 USD. Motivet är att tillföra rörelsekapital för att utvärdera nya project I dotterbolaget, samt alternativa finansieringsmöjligheter. Betalning av räntan på lånet får erläggas genom kvittning med nyemitterade aktierna.

Idag har Raytelligence ingått låneavtal med en långivare om att uppta lån om 150.000 USD ("Lånet"). Lånen löper med ränta och förfaller till betalning senast den 30 juni 2025. Lånelikviden möjliggjorde att Bolaget kun infria sina åtaganden. För det fall Bolaget beslutadr om att räntan på lånen ska återbetalas genom kvittning så fastställdes teckningskursen efter förhandlingar med långivarna till medelkursen under tio handelsdagar I enlighet med låneavtalet.

Sammanfattning av villkoren för lånefaciliteten:
Låneavtal om totalt 150.000 USD
Lånet löper med en månatlig ränta om 8,33 procent.
Lånet löper till och med den 30 juni 2025.
Bolaget har under löptiden rätt att genomför en emission om hela eller delar av räntebeloppet genom kvittning till medelpriset av aktien under tio handelsdagar.
Sammantaget har styrelsen gjort bedömningen att villkoren för lånet är marknadsmässigt mot bakgrund av bolagets ställning.

Denna information är sådan som Raytelligence AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 juni 2024 kl 11.45 CET.

Ben Hedenberg, CFO, Raytelligence AB
Telefon: +46 (0)8-551 160 90

Erik Forsell, IR, Raytelligence AB
Telefon: +46 (0)73-417 50 90

Företagets nyckelstrategi är att identifiera och slutföra en kombination med en verksamhet inom någon av följande sektorer fordonsindustri, finansiella tjänster, livsmedelsteknik, hälsovård, spjutspetsteknologi och mediasektorer i Europa och Asien som kan dra nytta av vår ledningsgrupps omfattande erfarenhet och operativ förmåga, även om företaget förbehåller sig rätten att utöva en förvärvsmöjlighet i alla företag eller branscher.

Om Raytelligence

Raytelligence är ett svenskt innovationsbolag, baserat i Halmstad som erbjuder produkter för övervakning av vitalparametrar, det vill säga andning, hjärtfrekvens och rörelsemönster, baserat på bolagets egen 60 GHz radarteknologi.

www.raytelligence.com
Teknik

Få löpande information från Raytelligence via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn RAYTL ISIN-kod SE0022088282

Ben Hedenberg VDoch ledamot [email protected] +46 8-551 160 90