REG

Innowearable för fortsatta förhandlingar med Tekmovil, som har upprättat budget och förslag till företagsnamn

Innowearable planerar att anta nytt namn i samband med att det omvända förvärvet genomförs. Den rörelsedrivande verksamheten planeras att läggas i ett dotterbolag, som kommer att sälja dels mobiltelefoner under Samsungs varumärke, samt märkeslösa produkter (s.k. "white label" mobiler). Försäljningen kommer att ske till ledande mobiloperatörer i Mexico, Colombia, Peru, Chile, Ecuador och genom direktmarknadsföring på den latinamerikanska marknaden.

Bolaget beräknas omsätta 200 miljoner kronor under innevarande år och 2,4 miljarder kronor under 2025, baserat på indikativa order från ledande mobiloperatörer i ovan nämnda marknader. Marknadspotentialen ligger på över 20 miljoner potentiella slutanvändare baserat på nuvarande fotavtryck i Latinamerika.

Verksamhetens dagliga ledning kommer att bestå av medgrundarna Oscar Rojas och Luis Cobo, Claudia Rodriguez. Rojas har tidigare erfarenhet från LATAM Brightstar Corporation, CVP.com, samt Motorola LATAM. Cobo har tidigare erfarenhet från Samsung Electronics LATAM. Rodriguez kommer att verka som operativ chef med ansvar för all marknadskommunikation. Hon har tidigare erfarenhet från Motorola Solutions och Motorola Devices.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ben Hedenberg, verkställande diriktör, Raytelligence AB
E-post: [email protected]
Telefon: +46 (0)8-551 160 90

Erik Forsell, IR, Raytelligence AB
E-post: [email protected]
Telefon: +46 (0)73-417 50 90

Om Raytelligence
Företagets nyckelstrategi är att identifiera och slutföra en kombination med en verksamhet inom någon av följande sektorer fordonsindustri, finansiella tjänster, livsmedelsteknik, hälsovård, spjutspetsteknologi och mediasektorer i Europa och Asien som kan dra nytta av vår ledningsgrupps omfattande erfarenhet och operativ förmåga, även om företaget förbehåller sig rätten att utöva en förvärvsmöjlighet i alla företag eller branscher.

Om Raytelligence

Raytelligence är ett svenskt innovationsbolag, baserat i Halmstad som erbjuder produkter för övervakning av vitalparametrar, det vill säga andning, hjärtfrekvens och rörelsemönster, baserat på bolagets egen 60 GHz radarteknologi.

www.raytelligence.com
Teknik

Få löpande information från Raytelligence via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn RAYTL ISIN-kod SE0022088282

Ben Hedenberg VDoch ledamot [email protected] +46 8-551 160 90