Plexian tecknar avtal med Kristianstad Österlen Airport

Ska skapa ett större värde för resenärer och besöksnäringen i norra Skåne

Malmöbaserade Plexian, leverantör av datadrivna lojalitetslösningar, ingår ett samarbetsavtal med Kristianstad Österlen Airport. Avtalet avser i ett första skede verktyget EDGE Publish och innebär att Plexian genom personliga erbjudanden kommer att skapa ett större värde för resenärer som besöker östra Skåne.

Avtalet är ett första steg i vad som är tänkt ska bli ett större samarbete mellan Plexian och Kristianstad Österlen Airport och del i utvecklingen av flygplatsens vision av att bli ett nav i besöksnäringen i östra Skåne:

- Vår vision är bland annat att få turistnäringen i östra Skåne att blomstra, och samarbetet med Plexian är ett steg på vägen dit. Med hjälp av personliga och relevanta erbjudanden för aktörer i östra Skåne hoppas vi kunna ge ett stort mervärde till besökare i regionen, säger Jonas Haak, VD Kristianstad Österlen Airport.

Samarbetet avser i första skedet verktyget Edge Publish som gör det möjligt för aktörer på flygplatsen så väl som lokala handlare att skapa mer relevanta erbjudanden utifrån kundens preferenser, behov och intressen i sociala kanaler. Flygplatsen kommer även att publicera erbjudanden på sin hemsida.

- Detta är ett stort steg för Plexian, och vi är väldigt glada över möjligheten att få vara med och förverkliga visionen för Kristianstad Österlen Airport och östra Skåne. Konkurrensen inom handeln är oerhört tuff och du som handlare eller butiksinnehavare behöver kunna erbjuda dina kunder något extra för att de ska välja att handla från just dig. Vi är övertygade om att detta kommer att bli ett stort lyft för besöksnäringen i östra Skåne och ser fram emot ett gott samarbete, säger Hanna Sandh Siwerman, CCO på Plexian.

För mer information:
Hanna Sandh Siwerman, CCO Plexian
T: +46 (0) 700 81 86 83

Lovisa Fredriksson, presskontakt
T: +46 (0) 734 33 31 10

Jonas Haak, VD Kristianstad Österlen Airport
T: +46 (0) 734 238038
E: [email protected]

Pressbild Hanna Sandh Siwerman, CCO Plexian:

Om Plexian:

Plexian grundades 2017 i Malmö och verkar inom segmentet försäljningsdrivande lojalitetslösningar med kunden i fokus. Genom den egenutvecklade plattformen EDGE skapas unika datadrivna erbjudanden baserat på bland annat tidigare transaktioner och köpmönster. Två av funktionerna i EDGE är den digitala valutan PlexChain och verktyget EDGE Publish. Sedan 2021 är Plexian börsnoterat på Nasdaq First North. För mer information, se www.plexian.se. Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB.

Om Plexian

Få löpande information från Plexian via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn PLEX ISIN-kod SE0015659941 Certified Adviser Eminova Fondkomission

Johan Möllerström CEO [email protected]