Plexian och Norberg & Partner Sustainable Group fördjupar samarbete - förbereder kommande LOI

Plexian, leverantör av datadrivna lojalitetslösningar, och investeringsbolaget Norberg & Partner Sustainable Group fortsätter att fördjupa sitt samarbete genom att undersöka  synergier och gemensamma affärsmöjligheter. Inom de närmsta två veckorna kommer även ett konkret projekt att presenteras och formaliseras i ett LOI (Letter of Intent).

- Det möte vi hade nu i veckan var väldigt givande och utfallet var över förväntan. Vi kunde sammanfatta en lång actionlista med aktiviteter och dessutom ett konkret projekt som vi kommer berätta mer i form av ett LOI som kommer att presenteras inom de närmsta två veckorna. Vi är väldigt glada över att ha med Norberg & Partner på den tillväxtresa vi står inför och ser fram emot ett gott och givande samarbete, säger Johan Möllerström, VD Plexian.

Norberg & Partner Sustainable Group fokuserar på innovativa och hållbara investeringar och har förutom Plexian ett 20-tal bolag i sin investeringsportfölj. Företaget har en tydlig modell för sitt innehav med fokus på lönsamhet och ser en stor möjlighet till synergier gällande Plexians tjänster med flertalet av de andra portföljbolagen.

- Vi är väldigt glada över vårt fördjupande samarbete och även förväntansfulla gällande de många möjligheter som vi ser. Plexians erbjudande ligger helt rätt i tiden och vi är övertygade om att det kommer att vara mycket relevant för flera av de andra bolag vi har i vår portfölj, såväl som för många andra företag på marknaden, säger Jerry Rodin, VD Norberg & Partner Sustainable Group.

Malmö, 20 september 2023

För mer information:
Johan Möllerström, VD Plexian
T: +46 (0) 768 86 81 78
E: [email protected]

Lovisa Fredriksson, presskontakt
T: +46 (0) 734 33 31 10
E: [email protected]

Pressbilder:
Johan Möllerström, VD Plexian:

Jerry Rodin, VD Norberg & Partner Sustainable Group:

Om Plexian:
Plexian grundades 2017 i Malmö och verkar inom segmentet försäljningsdrivande lojalitetslösningar med kunden i fokus. Genom den egenutvecklade plattformen EDGE skapas unika datadrivna erbjudanden baserat på AI, tidigare transaktioner och köpmönster. Två av funktionerna i EDGE är den digitala valutan PlexChain och verktyget EDGE Publish. Sedan 2021 är Plexian börsnoterat på Nasdaq First North. För mer information, se www.plexian.se. Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission  AB.

Om Plexian

Få löpande information från Plexian via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn PLEX ISIN-kod SE0015659941 Certified Adviser Eminova Fondkomission

Johan Möllerström CEO [email protected]