Medclair - vinner upphandling i Region Sörmland

Medclair har vunnit upphandlingen av två centrala lustgasdestruktorer från Region Sörmland. Ordervärdet är beräknat till totalt cirka 4,5 miljoner. Leveranser planerad att ske under 2025.

"Vi är tacksamma över förtroendet att få leverera. Sörmland är redan vår kund i form av mobila lösningar och vi ser fram emot att få leverera den senaste generationen av centrala lösningar.
Destruktorerna kommer medföra en stor minskning av utsläpp av växthusgaser och vi är glada över att Sörmland ger oss förtroendet.", Jonas Lundh, VD Medclair AB.

Lustgas är en effektiv smärtlindring som bland annat används globalt inom vården. Fördelarna med lustgas är många, bland annat snabb smärtlindring och kort återhämtningstid. Gasen är dock en potent växthusgas och en arbetsmiljöfara. Medclair erbjuder lösningar på båda problemen, något som sedan flera år nyttjas av bolagets kunder.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Jonas Lundh, Medclair AB (publ), Tfn: 077-193 90 90, e-post: [email protected]

Medclair är den ledande aktören för säker och klimatsmart lustgasdestruktion. Medclair, ett svenskt green-tech bolag,verksamt i femton länder, erbjuder effektiva lösningar för att kraftigt minska lustgasens klimatpåverkan och samtidigt skapa en bättre arbetsmiljö. Bolaget är noterat på NGM Nordic SME. Besök medclair.com för att ta del av Medclairs rapporter och presentationer.

Om Medclair

Få löpande information från Medclair via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn MCLR ISIN-kod SE0009190572

Jonas Lundh IR-kontakt [email protected] 076-193 90 90