Medclair fortsätter stärka sin position i Storbritannien

Medclair fortsätter sin expansion på den brittiska marknaden och har mottagit order från en ny region gällande uthyrning av 10 mobila lustgasdestruktorer.

Medclair på kort tid etablerat närvaro i två nya sjukvårdsområden i UK, ett land som givet den stora marknadspotentialen är en av bolagets fokusmarknader. Vidare har bolaget en uttalad målsättning att öka andelen kunder som väljer hyreslösningar för att stärka intäktsmixen mot större andel återkommande intäkter.

Jonas Lundh, VD för Medclair, säger "Våra hyreslösningar innebär en möjlighet för kunder att snabbt få tillgång till säker och klimatvänlig lustgas. Vi ser stora fördelar med affärsmodellen vilket förutom säkerställda löpande intäkter innebär att vi ger kunderna flexibla alternativ för att möta deras behov"

För ytterligare information vänligen kontakta:

Jonas Lundh, Medclair AB (publ), Tfn: 076-193 90 90, e-post: [email protected]

Medclair är den ledande aktören för säker och klimatsmart lustgasdestruktion. Medclair, ett svenskt green-tech bolag,verksamt i tjugo länder, erbjuder effektiva lösningar för att kraftigt minska lustgasens klimatpåverkan och samtidigt skapa en bättre arbetsmiljö.

Bolaget noterat på NGM Nordic SME. Mer information om Medclair finns på www.medclair.com

Om Medclair

Få löpande information från Medclair via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn MCLR ISIN-kod SE0009190572

Jonas Lundh IR-kontakt [email protected] 076-193 90 90