Medclair fortsätter att driva utvecklingen mot en grönare framtid

I en nyligen genomförd intervju har VD Jonas Lundh betonat Medclairs unika position inom hanteringen av lustgas, en gas som används flitigt inom sjukvården och industrin men som också har betydande klimatpåverkan

"Vi har en unik position där vi är det enda bolaget i världen som kan erbjuda helhetslösningar för alla situationer där lustgas förekommer." Jonas Lundh, VD Medclair AB.

Medclair har etablerat sig som en global ledare inom lustgashantering. I intervjun framhåller Jonas Lundh att Medclair, med stabila intäkter och en stark marknadsnärvaro i över 20 länder, inklusive Sverige, Nederländerna och Storbritannien, ska fokusera på fortsatt expansion, särskilt på de stora marknaderna i USA och Frankrike, där bolaget ser betydande tillväxtmöjligheter.

Läs intervjun på Dagens Börs:

För ytterligare information vänligen kontakta:

Jonas Lundh, Medclair AB (publ), Tfn: 076-193 90 90, e-post: [email protected]

Medclair är den ledande aktören för säker och klimatsmart lustgasdestruktion. Medclair, ett svenskt green-tech bolag,verksamt i tjugo länder, erbjuder effektiva lösningar för att kraftigt minska lustgasens klimatpåverkan och samtidigt skapa en bättre arbetsmiljö.

Bolaget noterat på NGM Nordic SME. Mer information om Medclair finns på www.medclair.com

Om Medclair

Få löpande information från Medclair via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn MCLR ISIN-kod SE0009190572

Jonas Lundh IR-kontakt [email protected] 076-193 90 90