REG

Avsalt ändrar datum för publicering av årsredovisning

Avsalt Group AB (publ) har beslutat att senarelägga offentliggörandet av årsredovisningen. Beslutet har fattats mot bakgrund av det nyss genomförda omvända förvärvet.

Avsalt Group AB kommer att senarelägga offentliggörandet av årsredovisningen för 2023 till den 17 maj 2024 i stället för den 10 maj som kommunicerats tidigare.

Bakgrunden är att bolaget har genomfört ett omvänt förvärv och det behövs mer tid för revisorn att hinna granska årsredovisningen innan den publiceras.

Anders Sjögren
VD Avsalt Group AB (publ)
[email protected]

Avsalt AB är en startup från Malmö som kommersialiserar en patenterad, revolutionerande teknik för vattenrening som har potentialen att konkurrera med befintliga tekniker på alla större marknadssegment; hushålls-, industri- och handelssektorn. Marknaden för avjonisering av vatten uppgick 2021 till 15 miljarder USD.

Bolaget är börsnoterat på Nordic Growth Market genom ett omvänt förvärv med Zesec of Sweden AB under 2024, och planerar att starta ett första pilotprojekt med Scandinavian Aquasystems AB (Gårdsfisk) under Q2.

För mer information, se Avsalts hemsida avsalt.com.

Bolagets Mentor är Eminova Fondkommission AB | 08-684 211 10 | [email protected]

Om Zesec

avsalt.com

Få löpande information från Zesec via e-post.

Marknad NGM Nordic SME Kortnamn ZESEC ISIN-kod SE0015812540 Eminova Fondkommission