Transfer Group bildar Transfer Networks Sweden AB för att revolutionera säkerhetsnivån inom larmtjänster

Transfer Group meddelar att Skotas AB nu byter namn till Transfer Networks Sweden AB, i en strategisk ompositionering av bolaget för att stärka sin roll som Internetleverantör inom Transfer Groups interna bolagsstruktur.

Under ledning av Thomas Walldof, som också är VD för Amigo Systems AB, kommer Transfer Networks Sweden AB att bli en kritisk del i utvecklingen av ett banbrytande säkerhetskoncept inom Amigo Systems. Detta nya koncept är designat för att säkert överföra larmtrafik, vilket ger bolaget en betydande strategisk fördel på marknaden.

"Vår satsning på att utveckla Transfer Networks till en hörnsten inom säker teknologi är en total game changer, det kommer att ge oss möjlighet att erbjuda en helt ny säkerhetsnivå för våra larmtjänster, vilket är något vi är övertygade om att våra kunder kommer att uppskatta djupt.", säger Thomas Walldof

Denna utveckling ger inte bara Transfer Group en ökad säkerhet för nuvarande tjänster, utan också möjligheten att utvidga och leverera dessa säkra tjänster internationellt. Den nya säkerhetsplattformen är en solid grund för att skala upp verksamheten globalt på ett säkert och effektivt sätt.

"Förmågan att ha full kontroll över leveranskedjan och erbjuda samma höga säkerhetsstandard i andra länder är avgörande för vår framtida expansion," tillägger Walldof.

Transfer Networks Sweden AB:s transformation är en del av en större strategi för att stärka Transfer Groups position som ledande inom säker teknologi och tjänster. Detta är en spännande tid för företaget och dess kunder.

För ytterligare information kontakta:

Mats Holmberg, VD Transfer Group, [email protected]

Bolagets mentor är beQuoted som nås på 08-692 21 90.

Om Transfer Group

Transfer Group är ett holdingbolag i säkerhetsbranschen. Genom dotterbolag som integrerar spetsteknik och säkerhetskompetens tillhandahåller man en omfattande portfölj, inklusive mjukvara, hårdvara och utbildning. Affärsidén är att, baserat på erfarenheten och kunskapen inom alla delar av säkerhetsområdet, utveckla mjukvara som ökar den fysiska säkerheten för såväl individer som föremål. Sectech är en förkortning av security technology. Begreppet används för att beskriva de nyaste innovationerna som kombinerar säkerhets- och mjukvaruteknologi. Transfer Group har de produkter och tjänster som tillgodoser dagens behov och utvecklingskapacitet för morgondagens utmaningar.

Denna information är sådan information som Transfer Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 maj 2024, kl. 10.00.

Om Transfer Group

investor.transfer.se
Finansiella tjänster

Få löpande information från Transfer Group via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn TRNSF ISIN-kod SE0011870757 Mentor beQuoted

Mats Holmberg VD [email protected]