Daniel köper aktier av Johan - Teqnion AB

Idag har Daniel Zhang, CXO på Teqnion kommit överens om att förvärva 100 000 aktier från Johan Steene, VD på Teqnion. Efter detta äger Daniel 108 000 aktier och Johan 861 471 aktier.

"Jag har världens bästa jobb. Det blev ännu bättre sedan Daniel kom till oss. Att vi nu gör saker tillsammans, stångas kring nya idéer och accelererar vår resa pushar både mig och bolaget. Det är en självklarhet att Daniel inte enbart ska känna att det är hans bolag, utan att han också är med på ägarsidan och delar den långsiktiga framgången. Även om jag aldrig sålt tidigare är det inte med sorg utan med framtidshopp och glädje jag nu säljer en del till vår unike CXO." säger Johan Steene, VD på Teqnion.

"Även om jag inte har varit med från början så har jag alltid kört på som om det vore mitt eget. Nu känns det ännu mer så. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta jaga långsiktig hög avkastning tillsammans med Johan och mina vänner på Teqnion! " säger Daniel Zhang, CXO på Teqnion.

Aktiepriset är satt till 202SEK vilket motsvarar en rabatt om ca 7% vid volymvägt snittpris klockan 15:30 idag. Aktierna förvärvas med revers som löper över tio år på marknadsmässiga villkor.

För mer information, vänligen kontakta: Johan Steene, VD, Tel: +46 73 333 57 33, E-mail: [email protected]

Teqnion AB
Evenemangsgatan 31 A, 169 79 Solna Tel: 08-655 12 00, E-mail: [email protected], Org.Nr: 556713-4183

Om Teqnion
Teqnion AB är en industrikoncern som förvärvar stabila nischbolag med fina kassaflöden för att utveckla och äga med evig horisont. Dotterbolagen leds decentraliserat med stöd från moderbolaget. Vi agerar i flertalet branscher med ledande produkter vilket ger oss god motståndskraft vid konjunktursvängningar och vi har ett gediget industriellt kunnande. För oss är det centralt att fokusera på lönsamhet och långsiktigt hållbara affärsrelationer.

Bolagets aktier med kortnamn TEQ handlas på Nasdaq First North Growth Market.

Redeye AB är bolagets Certified Adviser.

Om Teqnion

Teqnions affärsidé är att bygga en diversifierad företagsgrupp genom att förvärva kvalitetsbolag med gynnsamma framtidsutsikter. Bolagen vidareutvecklas genom fortsatt fokus på entreprenörskap i kombination med Teqnions branscherfarenhet, kontaktnät och finansiella resurser.

www.teqnion.se
Finansiella tjänster

Få löpande information från Teqnion via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn TEQ ISIN-kod SE0012308088 Certified Adviser Redeye

Johan Steene VD