Ägarförändringar i Teqnion AB

Idag har Vixar AB sålt 1 027 000 aktier (6,0 %) i Teqnion AB till priset 217 kronor, motsvarande 5 % rabatt baserat på 30 dagars volymviktat medelvärde (VWAP) från den 20 februari. Efter transaktionen äger Vixar AB 3 876 664 aktier (22,6 % av Teqnions röster och kapital).

Köparna av aktierna är befintliga stora ägare, Broadcrest L.P. och Woodlock House Family Capital samt ytterligare en ej offentliggjord investerare från USA. Efter transaktionen kommer Broadcrest L.P. att äga 1 476 000 aktier (8,6 %) och Woodlock House Family Capital kommer att äga 758 000 aktier (4,4 %).

"Broadcrest was excited for the opportunity to increase our investment alongside this strong management team. Teqnion's strategy aligns with how we think about allocating capital and we look forward to the execution of their long-term vision.", James Hughes, Managing Director, Broadcrest Asset Management.

"I have owned shares in Teqnion since September 2022 and I am excited to take this opportunity to boost my stake. I'm aiming to work much more closely with the Teqnion team going forward.", Chris Mayer at Woodlock House Family Capital.

"Det är jätteroligt att vi genom denna affär kan stärka Teqnions ägarlista ytterligare med välrenommerade och långsiktiga investerare.", Per Berggren, Ordförande Teqnion AB samt VD Vixar AB.

Läs mer om Teqnion på www.teqnion.se.

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Steene, VD. Telefon: +46 73 333 57 33. E-mail: [email protected]

Teqnion AB
Evenemangsgatan 31 A, 169 79 Solna
Tel: 08-655 12 00, E-mail: [email protected], Org.nr: 556713-4183

Om Teqnion
Teqnion AB är en industrikoncern som förvärvar stabila nischbolag med fina kassaflöden för att utveckla och äga med evig horisont. Dotterbolagen leds decentraliserat med stöd från moderbolaget. Vi agerar i flertalet branscher med ledande produkter vilket ger oss god motståndskraft vid konjunktursvängningar samt ett gediget industriellt kunnande. För oss är det centralt att fokusera på lönsamhet och långsiktigt hållbara affärsrelationer.

Bolagets aktier med kortnamn TEQ handlas på Nasdaq First North Growth Market.

Redeye AB är bolagets Certified Adviser.

Om Teqnion

Teqnions affärsidé är att bygga en diversifierad företagsgrupp genom att förvärva kvalitetsbolag med gynnsamma framtidsutsikter. Bolagen vidareutvecklas genom fortsatt fokus på entreprenörskap i kombination med Teqnions branscherfarenhet, kontaktnät och finansiella resurser.

www.teqnion.se
Finansiella tjänster

Få löpande information från Teqnion via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn TEQ ISIN-kod SE0012308088 Certified Adviser Redeye

Johan Steene VD