Online Brands växer och förvärvar allafröer.se

Online Brands Nordic AB (publ) ("Online Brands") har ingått avtal om förvärv av bolaget Ideladan AB som driver e-handelssidan allafröer.se ("Bolaget"). Förvärvet är i linje med Online Brands strategi om att tillsammans med entreprenörer utveckla e-handelsbolag verksamma inom skalbara och lönsamma vertikaler.

Allafröer.se är ett familjeägt företag som bedriver försäljning av fröer, växter, odlingstillbehör och trädgårdsinredning i Sverige. Bolaget har väletablerade leverantörer och det finns goda möjligheter till att bredda sortimentet, utöka den geografiska expansionen samt aktivt intensifiera marknadsföringen för kraftigt ökad omsättning.

I samband med förvärvet ansluter grundaren Martin Wennström till Online Brands och kommer att fortsätta att driva allafröer.se.

"Vi är mycket glada att kunna knyta till oss allafröer.se och att tillsammans med Martin Wennström och den kompetens som finns inom Online Brands kunna växa snabbt inom en vertikal vi har analyserat länge och bedömt finnas en stor potential inom. Martin har en djup kompetens inom området och erfarenhet från att driva olika typer av företag på ett framgångsrikt sätt. Vidare ser vi fram emot att göra fler förvärv likt detta och är övertygad om att vi har en attraktiv modell där vi tillsammans med entreprenörer kan ta vara på den potential som finns hos många e-handelsbolag", säger Magnus Skoglund, VD i Online Brands.

Magnus Skoglund, VD, Online Brands Nordic AB, +46 (0) 70 28 23 758

Om oss

Online Brands förvärvar, äger, och utvecklar e-handelsbolag i Norden. Bolagets strategi fokuserar på att förvärva snabbväxande och lönsamma e-handelsbolag med starka varumärken. Inom koncernen finns Trendcarpet, Hatshop, Victorins, Kitchenlab, Bread & Boxers, och Isbjörn. Online Brands aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market under tickerkoden OBAB. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB, tel 08-503 01 550, e-post: [email protected]

Om Online Brands

Online Brands-koncernen driver, utvecklar och förvärvar e-handelsverksamheter primärt med inriktning mot konsument och via externa återförsäljare inom nuvarande och närliggande segment. Koncernen består idag av moderbolaget Online Brands Nordic samt diverse dotterbolag som exempelvis CaMa Gruppen, Kitchenlab, Bread & Boxers och Nordic Kidswear.

www.onlinebrands.se
Detaljhandel

Få löpande information från Online Brands via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn OBAB ISIN-kod SE0017133838 Certified Adviser Mangold Fondkommission AB