Ingår avsiktsförklaring om att avyttra samtliga ägda aktier dotterbolaget Holmasjön Prospektering AB

Masify Capital AB ("Bolaget") har den 26 mars 2024 ingått en avsiktsförklaring med Brandbee Holding AB om en försäljning av Bolagets samtliga aktier i Holmasjön Prospektering AB.

Köpeskillingen om 30 MSEK är baserad på en extern värdering av Holmasjöns historiska prospekteringsverksamhet samt att det tillkommit rådighet över varphögarna inom Holmasjöns undersökningstillstånd Kallmora nr 3. Köpeskillingen är tänkt att erläggas i samband med att Brandbee stänger sin företrädesemission i slutet av april och i form av nya aktier i Brandbee till en kurs om 0,004 SEK. Totalt kommer 7 500 000 000 aktier i Brandbee att emitteras.

Efter företrädesemissionen i Brandbee och det tilltänkta förvärvet av Holmasjön kommer Brandbee ha 12 885 355 029 aktier utestående, Masify Capital AB kommer efter transaktionen att inneha ca 58,7 % av Brandbee. Masify har för avsikt att på förhand placera aktier och därmed inte äga mer än 29,9 % av Brandbee efter transaktionen. Förvärvet är avhängigt en sedvanlig due-diligence process och ingående av ett aktieöverlåtelseavtal.

"Jag ser fram emot att tillsammans med de nya ägarna i Brandbee kunna dra igång driften av varphögen i Kallmora nu till hösten, säger Carl-Adam Andersson, vd för ­Masify Capital AB. När väl kassaflödet är igång finns det ju även ytterligare fyndigheter i området att titta närmare på, totalt har vi redan borrat sju hål där metaller påträffats i samtliga fortsätter Carl-Adam Andersson"

Masify Capital AB (publ)
Slottsgatan 14
553 22 Jönköping [email protected]
073 044 40 42 www.masify.se

Masify är ett investeringsbolag som är långsiktig engagerad ägare i mindre och medelstora noterade och onoterade bolag.

Masify Capital AB:s B-aktie handlas på Bequoteds OTC-lista under ticker MASI-B med ISIN-kod SE0008991335.

Om Masify

Få löpande information från Masify via e-post.

Marknad beQuoted inofficiella Kortnamn MASI-B ISIN-kod SE0008991335