REG

Klandertalan mot beslut vid årsstämman i Krona Public Real Estate AB (publ) har återkallats

Krona Public Real Estate AB (publ) ("Bolaget") offentliggjorde genom pressmeddelande den 4 juli 2024 att två av Bolagets aktieägare klandrat årsstämmans beslut om emissionsbemyndigande. Bolaget offentliggjorde den 23 juli 2024 att en av aktieägarna hade återkallat sin talan. Bolaget har nu ingått en förlikning med den andra aktieägaren med innebörd att även denna aktieägare har återkallat sin talan varpå målet har avslutats.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Åskogh, vd, Krona Public Real Estate AB
Telefon: + 46 (0) 8 402 53 81

Christer Sundin, styrelseordförande, Krona Public Real Estate AB

Krona Public Real Estate AB i korthet

Krona Public Real Estate AB ett svenskt fastighetsbolag med syfte att äga och förvalta fastigheter av hög kvalitet. Målsättningen är att generera stabila kassaflöden och vara en långsiktig partner till våra hyresgäster. Krona Public Real Estate AB äger idag sex fastigheter i Kongsberg, Norge och tre fastigheter i Södertälje. Bolaget förvaltas av Pareto Business Management AB. Bolagets aktier handlas på Spotlight Stock Market sedan 31 mars 2021.

För mer information gällande Krona Public Real Estate AB (publ), vänligen besök www.kronapublic.se och www.spotlightstockmarket.com

Om Krona Public Real Estate

www.kronapublic.se