JonDeTech ingår distributionsavtal med Shanghai High-Tech

JonDeTech Sensors AB (publ) ("JonDeTech" eller "Bolaget") meddelar idag att Bolaget ingått ett strategiskt distributionsavtal med det kinesiska modulhuset Shanghai High-Tech Business Consulting Limited ("Shanghai High-Tech"). Avtalet löper initalt över tre år med option på förlängning. Vidare ger avtalet Shanghai High-Tech rätt att distribuera hela JonDeTechs produktportfölj av sensorer för mätning av värmeflöden, temperatur samt närvarodetektion. Partnerskapet är en viktig del av JonDeTechs expansionsstrategi på den asiatiska marknaden.

"Vi är mycket glada över att vara i mål med Shanghai High-Tech som distributör till JonDeTech. Shanghai High-Tech har ett omfattande distributionsnätverk vilket gör att vi snabbare kan nå stora internationella produkttillverkare. Våra sensorer är tunna, flexibla och kostnadseffektiva vilket gör dem idealiska för integrering i en mängd olika produkter. Vi ser att det finns en växande efterfrågan för våra sensorer inom bland annat konsumentelentronik för hemmet, bärbar teknik som smart watches och telefoner, samt smarta hem-enheter", säger JonDeTechs CEO Leif Borg.

För mer information, vänligen kontakta:

Leif Borg, CEO, tel: +46 73 810 93 10, [email protected]

Om JonDeTech

JonDeTech är en leverantör av sensorteknologi. Bolaget marknadsför en portfölj av IR-sensorelement baserade på egenutvecklad nanoteknologi samt på kisel-MEMS. Nanoelementen är extremt tunna, byggda i flexibel plast och kan tillverkas i höga volymer till en låg kostnad vilket öppnar för en mångfald av applikationer, till exempel temperatur- och värmeflödesmätningar, närvarodetektion och gasdetektion. Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser.

Läs mer på www.jondetech.se eller se hur IR-sensorn fungerar på www.youtube.com/watch?v=2vEc3dRsDq8

Om JonDeTech

www.jondetech.se
Teknik

Få löpande information från JonDeTech via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn JDT ISIN-kod SE0009662554 Certified Adviser Mangold Fondkommission AB

Leif Borg VD [email protected] +46 73 810 93 10