MAR

DELÅRSRAPPORT Q2 2024 FÖR JONDETECH SENSORS AB (PUBL)

Andra kvartalet 2024 (jämfört med det andra kvartalet 2023)

• Orderstocken uppgick till 2 141 tkr (0)
  • Nettoomsättningen uppgick till 383 tkr (120)
  • Summa rörelseintäkterna ökade med 13% till 1 960 tkr (1 730)
  • EBITDA förbättrades med 57% och uppgick till -2 529 tkr (-5 849)
  • Rörelsekostnaderna exkluderat avskrivningar minskade med 41 % och uppgick till -4 489 tkr (-7 579)
  • Rörelseresultatet uppgick till -5 742 tkr (-5 979)
  • Resultat per aktie före utspädning -0,34 kr (-4,95)
  • Kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till -4 473 tkr (-2 586)
  • Soliditeten uppgick till 80% (68%)

"Genom att fokusera på att förstärka vår finansiella bas och utveckla vår produktportfölj, har vi arbetat metodiskt för att förbättra vår ställning på den internationella marknaden. Denna period har varit viktig för att säkerställa att våra vägval är väl anpassade till både nuvarande och framtida marknadsförhållanden, och att vi levererar innovativa lösningar som möter våra kunders behov." Utdrag från Leif Borgs vd-ord.

Urval av väsentliga händelser under andra kvartalet 2024:

• Bolagets VD utsåg Niklas Kvist till Chief Product Officer (CPO) och medlem i Bolagets ledningsgrupp.
  • Bolaget ingick ett strategiskt distributionsavtal med det kinesiska modulhuset Shanghai High-Tech Business Consulting Limited. Avtalet löper initalt över tre år med option på förlängning. Vidare ger avtalet Shanghai High-Tech rätt att distribuera hela JonDeTechs produktportfölj av sensorer för mätning av värmeflöden, temperatur samt närvarodetektion. Partnerskapet är en viktig del av JonDeTechs expansionsstrategi på den asiatiska marknaden.
  • Bolaget ingick ett distributionsavtal med det sydkoreanska teknikbolaget Eastel Company Limited. Eastel är en ledande leverantör av komponenter och moduler till mobiltelefontillverkare, fordonsindustrin samt halvledarindustrin. Avtalet löper över tre år med option på förlängning och ger Eastel möjlighet att distribuera JonDeTechs samtliga produkter. JonDeTech kommer att leverera flera EVK (utvärderingskit) till Eastel för utvärdering av JonDeTechs sensorer genom integrering i moduler och produkter för olika industrier.
  • Bolaget ingick ett distributionsavtal med Semiconic Devices Ltd. Semiconic är en ledande och välrenommerad distributör av elektronikkomponenter i Indien och andra länder i Sydasien. Distributionsavtalet ger Semiconic rätt att distribuera samtliga produkter i JonDeTechs produktportfölj. Avtalet gäller initialt över tre år med option på förlängning. JonDeTech har i samband med ingåendet av distributionsavtalet levererat ett EVK-J40CL (utvärderingskit) till Semiconic.

Delårsrapporten är bifogad detta pressmeddelande och finns att hämta på https://www.jondetech.se/investerare/finansiella-rapporter/.

För mer information, vänligen kontakta:

Leif Borg, CEO, tel: +46 73 810 93 10, [email protected]

Om JonDeTech

JonDeTech är en leverantör av sensorteknologi. Bolaget marknadsför en portfölj av IR-sensorelement baserade på egenutvecklad nanoteknologi samt på kisel-MEMS. Nanoelementen är extremt tunna, byggda i flexibel plast och kan tillverkas i höga volymer till en låg kostnad vilket öppnar för en mångfald av applikationer, till exempel temperatur- och värmeflödesmätningar, närvarodetektion och gasdetektion. Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser.

Läs mer på www.jondetech.se eller se hur IR-sensorn fungerar på www.youtube.com/watch?v=2vEc3dRsDq8

Denna information är sådan information som JonDeTech Sensors är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 2024-07-25 08:00 CEST.

Om JonDeTech

www.jondetech.se
Teknik

Få löpande information från JonDeTech via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn JDT ISIN-kod SE0009662554 Certified Adviser Mangold Fondkommission AB

Leif Borg VD [email protected] +46 73 810 93 10