Styrelsen i H&D Wireless har beslutat att kalla till extra bolagsstämma samt att upprätta kontrollbalansräkning

Styrelsen i Hitech & Development Wireless Sweden Holding AB (publ) ("H&D Wireless" eller "Bolaget") har idag, den 9 oktober 2024, beslutat att kalla till extra bolagsstämma för beslut om sammanläggning av aktier och minskning av Bolagets aktiekapital. Kallelsen publiceras i ett separat pressmeddelande. Styrelsen i Bolaget har vidare, mot bakgrund av konkurserna i Bolagets dotterbolag, beslutat att upprätta en kontrollbalansräkning i syfte att säkerställa att Bolagets eget kapital inte understiger hälften av det registrerade aktiekapitalet.

Styrelsen i H&D Wireless har beslutat att kalla till extra bolagsstämma varvid styrelsen kommer att föreslå att bolagsstämman beslutar om sammanläggning av aktier samt minskning av Bolagets aktiekapital. Minskningen genomförs i syfte att åstadkomma en ändamålsenlig kapitalstruktur i Bolaget samt för att frigöra kapital. Styrelsen bedömer också att minskningen är till fördel för såväl Bolaget som dess aktieägare då det framöver skapar en större flexibilitet i finansieringshänseende. Kallelsen till den extra bolagsstämman kommer att offentliggöras genom ett separat pressmeddelande.

Styrelsen har vidare beslutat att upprätta en kontrollbalansräkning, föranlett av att Bolagets dotterbolag Fastighets Aktiebolaget Silarp, H & D Wireless Dalumverken AB, H&D Wireless IoT Labs AB, Hitech & Development Wireless Sweden AB och MVV Information Technology AB har försatts i konkurs den 1 respektive den 2 oktober 2024. Styrelsen kommer att offentliggöra utfallet av kontrollbalansräkningen så snart den är upprättad och granskad av Bolagets revisor. Om kontrollbalansräkningen skulle utvisa att Bolagets eget kapital understiger hälften av det registrerade aktiekapitalet av avser styrelsen att enligt lag kalla till en kontrollstämma.

Avslutningsvis meddelas att Bolagets styrelse och ledning kontinuerligt och aktivt arbetar med att säkerställa en erforderlig finansiering av Bolagets verksamhet.

Denna information är sådan information som H&D Wireless är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 18:00 CEST den 9 oktober 2024.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Pär Bergsten,
VD och koncernchef, H&D Wireless
Växel +46-8-55118460
Email: [email protected] Web: www.hd-wireless.com

Om H&D Wireless:

H&D Wireless förbättrar fysiska affärsprocessers effektivitet och säkerhet inom tillverkningsindustri (Industry4.0) och smarta städer med egenutvecklad teknik och tjänster. Fokussegment är industrier som verkstad och läkemedel samt Smart City, det vill säga hållbara städer. Bolaget är marknadsledande genom en egenutvecklad teknologi för radiopositionering och kombination med AI (machine learning) som används för analys av kunders processer och nyckeltal. Världsledande tjänster har byggts och marknadsförs som de molnbaserade mjukvaruplattformarna Griffin® IoT och Griffin Enterprise Positioning Services (GEPS®) samt vidare erbjuds teknologi i form av radiomoduler och konsulter inom mekanisk produktionsberedning och IoT/Wireless Turn-key ODM projekt. H&D Wireless har sedan start 2009 utvecklat och sålt över 2,5 miljon radiomoduler som byggs in i kunders produkter och gör det möjligt att trådlöst koppla upp dessa till internet. Bland kunderna kan nämnas Volvo Cars, Volvo AB, AstraZeneca och Atlas Copco. H&D Wireless aktie är sedan december 2017 noterat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm med G&W Fondkommission AB som Certified Adviser. Webb address:  www.gwkapital.se

www.hd-wireless.com

Om H&D Wireless

investor.hd-wireless.com
Teknik

Få löpande information från H&D Wireless via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn HDW-B ISIN-kod SE0009889405 Certified Adviser Aqurat Fondkommission

Pär Bergsten VD