REG

H&D Wireless utvald som NXP Gold Partner

Nasdaq First North noterade H&D Wireless AB, är glada över att tillkännages som NXP Gold Partner. NXP Semiconductors NV är en av världens 10 största halvledarbolag. NXP Gold partners är erkända ledare inom sitt marknadssegment och visar stark strategisk anpassning till NXP-produkter. Partners ska kunna bidra väsentligt till utvecklingen av framgångsrika kundrelationer av NXP-produkter och stödja NXP med framtida produkter och roadmaps. Guldpartners erbjuder kunskap och erfarenhet för att förenkla användningen och implementering av totala systemlösningar baserat på NXPs halvledare (chips).

Partnerprogrammet är en global kanal för H&D Wireless modulprodukter och tjänster. H&D Wireless AB produktportfölj består av moduler i världsklass till kunder med fokus på IoT för smarta hem, Industri 4.0 och trådlös multimedia. Ett framväxande segment för dessa moduler är också transportmarknad och inbyggda industridatorer. H&D Wireless produkter från trådlösa moduler baserade på NXP-chips hanteras av Connectivity-produktlinjen på H&D Wireless. De trådlösa modulerna är tillgängliga via större komponentdistributörer som Arrow, Avnet och Digikey. För hela listan se länk på H&D Wireless web nedan.

Marknaden för trådlösa moduler förväntas växa till 25 miljarder enheter år 2025, enligt ABI Research. Av dessa enheter förväntas 20 miljarder vara kortdistans-IoT-applikationer, enligt en Ericsson Mobility-rapport under 2019, med en årlig tillväxttakt på 13 procent. H&D Wireless räknar med mer än fördubblad försäljning av moduler 2022 jämfört med 2021.

För ytterligare information om detta pressmeddelande vänligen kontakta:

Pär Bergsten, CEO
Phone: + 46 8-551 184 60
E-mail: [email protected] eller [email protected]
WEB: www.hd-wireless.com eller Investerare investor.hd-wireless.com

Länk till distributors: www.hd-wireless.com/products/connectivity-modules

Om H&D Wireless AB

H&D Wireless är en svensk leverantör av teknologi och tjänster inom Internet of Things (IoT) och Realtidspositionering (RTLS+GPS) med molnplattformarna Griffin® samt GEPS®. H&D Wireless grundades 2009 och har levererat över 1 miljon trådlösa produkter hittills för IoT och M2M-lösningar över hela världen. Företaget utvecklar och levererar lösningar som digitaliserar och visualiserar fysiska processer och identifierar bland annat hanteringen av material, verktyg och maskiner med sin egenutvecklade lösning GEPS® (Griffin Enterprise Positioning Service). Sen halvårsskiftet 2019, ingår även MES systemet Casat i koncernen. Bland Casat kunderna kan nämnas Parker Penta, Swegon och Parker. H&D Wireless aktie är sedan december 2017 noterat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm med Aqurat Fondkommission AB som Certified Adviser. E-post: [email protected] Tel nr: +46 (0)8- 684 05 800 Webb address: www.aqurat.se

About NXP

NXP Semiconductors N.V. (NASDAQ: NXPI) är ett globalt halvledarföretag som skapar lösningar som möjliggör säkra anslutningar och infrastruktur för en smartare värld. NXP fokuserar på forskning, utveckling och innovation på sina målmarknader. Verksamhet i mer än 30 länder över hela världen Cirka 29 000 anställda Huvudkontor i Nederländerna - Eindhoven. Webb address: www.nxp.com

Om H&D Wireless

investor.hd-wireless.com
Teknik

Få löpande information från H&D Wireless via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn HDW-B ISIN-kod SE0009889405 Certified Adviser Aqurat Fondkommission

Pär Bergsten VD