Snabbare service till Ferroamp-kunder med lokala servicetekniker

Ferroamp tecknar avtal med ett antal utvalda installatörer för att möjliggöra snabbare service. Först med att skriva på avtalet är NEPAB i Örebro.

- I takt med att vi växer ökar också behovet av att snabbt kunna erbjuda service lokalt. Genom att knyta till oss installatörer som är experter på vår teknik ökar vår förmåga att snabbt kunna hjälpa till på plats, säger Mattias Stragne, säljchef, Ferroamp.

Efterfrågan på Ferroamps lösningar för energioptimering har varit stor under det senaste året och antalet system som finns installerade runt om i landet har dubblerats. För att kunna erbjuda en snabb och kvalitativ service skriver Ferroamp nu avtal med ett antal installatörer med stor erfarenhet av Ferroamp-systemet om att bli servicepartner.

Som servicepartner kommer installatören att utgöra ett komplement till Ferroamps egna tekniker och utföra servicetjänster för installation, felsökning och service av de produkter som Ferroamp säljer. Servicepartnern kommer att kunna bistå andra installatörer med hjälp på plats. Ambitionen är att knyta upp ett 30-tal partners med täckning över hela landet.

Först med att skriva på serviceavtalet är Nordic Energy Partner, NEPAB, i Örebro som kommer bistå med service i de centrala delarna av Svealand. NEPAB har arbetat med Ferroamp-systemet sedan 2018 och har stor kunskap om hur Ferroamps likströmsnät fungerar.

- Det som utmärker systemet är den skalbara uppbyggnaden och hur det hela tiden uppdateras. Ferroamp har också fördelen med en kunnig och svenskspråkig support och vi ser fram emot att nu kunna bidra till att installatörer och kunder kan få en snabbare hjälp på plats, säger Filip Fagerman, delägare och ansvarig för solenergi, NEPAB.

För ytterligare information, kontakta:

Kent Jonsson, CEO
Mejl: [email protected]

Om Ferroamp

Ferroamp är ett svenskt snabbväxande greentech-bolag med inriktning på energi- och effektoptimering av fastigheter. Ferroamps intelligenta mikronät kopplar ihop och styr solpaneler, elbilsladdning och batterilager så att nyttan för fastighetsägaren maximeras. Det skalbara systemet ger kontroll och gör det lönsamt och enkelt för företag och privatpersoner att delta i den gröna energiomställningen.

Ferroamps aktie (FERRO) handlas på Nasdaq First North Growth Market med G&W Fondkommission som Certified Advisor (e-post [email protected], telefon 08-503 000 50).

Om Ferroamp

www.ferroamp.com
Teknik

Få löpande information från Ferroamp via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn FERRO ISIN-kod SE0012229920 Certified Adviser G&W Fondkommission

Kent Jonsson CEO [email protected] 073 810 00 01