REG

Kommuniké från extra bolagsstämma i Ferroamp AB (publ)

Extra bolagsstämma i Ferroamp AB (publ) ("Ferroamp" eller "Bolaget") hölls idag den 11 september 2024 varvid aktieägarna fattade följande beslut.

Godkännande av styrelsens beslut om emission av aktier

Extra bolagsstämman beslutade att godkänna styrelsens beslut från den 20 augusti 2024 om nyemission av högst 15 605 000 aktier, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt.

Den totala ökningen av Bolagets aktiekapital uppgår till högst 1 560 500,00 kronor.

Teckningskursen för aktierna ska vara 6,39 kronor per aktie, totalt 99 715 950,00 kronor om samtliga aktier tecknas. Teckningskursen har, med stöd av Carnegie Investment Bank AB ("Carnegie"), fastställts genom ett accelererat bookbuilding förfarande och motsvarar aktiens stängningskurs på Nasdaq First North Growth Market den 20 augusti 2024. Styrelsen bedömer att teckningskursen därmed säkerställts marknadsmässigt.

Rätt att teckna de nya aktierna ska, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, tillkomma Carnegie för vidareöverlåtelse till de investerare som anmält intresse i det bookbuilding-förfarandet som genomförts av Carnegie.

De nya aktierna medför rätt till utdelning för första gången på den avstämningsdag för utdelning som infaller närmast efter det att de nya aktierna registrerats hos Bolagsverket och aktierna förts in i aktieboken hos Euroclear Sweden AB.

Godkännande av styrelsens beslut om emission av aktier

Extra bolagsstämman beslutade att godkänna styrelsens beslut från den 20 augusti 2024 om nyemission av högst 945 000 aktier, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt.

Den totala ökningen av Bolagets aktiekapital uppgår till högst 94 500,00 kronor.

Teckningskursen för aktierna ska vara 6,39 kronor per aktie, totalt 6 038 550,00 kronor om samtliga aktier tecknas. Teckningskursen har, med stöd av Carnegie, fastställts genom ett accelererat bookbuilding förfarande och motsvarar aktiens stängningskurs på Nasdaq First North Growth Market den 20 augusti 2024. Styrelsen bedömer att teckningskursen därmed säkerställts marknadsmässigt.

För detaljerade villkor avseende besluten på extra bolagsstämman enligt ovan hänvisas till kallelsen som finns tillgänglig på Bolagets hemsida, www.ferroamp.com.

För ytterligare information, kontakta:

Kent Jonsson, CEO
E-post: [email protected]

Om Ferroamp

Ferroamp AB (publ) är ett svenskt greentech-bolag med inriktning på energi- och effektoptimering av fastigheter. Ferroamps intelligenta mikronät kopplar ihop och styr solpaneler, elbilsladdning och batterilager så att nyttan för fastighetsägaren maximeras. Det skalbara systemet ger kontroll och gör det lönsamt och enkelt för företag och privatpersoner att delta i den gröna energiomställningen.

Ferroamps aktie (FERRO) handlas på Nasdaq First North Growth Market med G&W Fondkommission som Certified Advisor (e-post [email protected], telefon 08-503 000 50).

Om Ferroamp

Ferroamp är ett svenskt snabbväxande greentech-bolag med inriktning på energi- och effektoptimering av fastigheter. Ferroamps intelligenta mikronät kopplar ihop och styr solpaneler, elbilsladdning och batterilager så att nyttan för fastighetsägaren maximeras. Det skalbara systemet ger kontroll och gör det lönsamt och enkelt för företag och privatpersoner att delta i den gröna energiomställningen.

www.ferroamp.com
Teknik

Få löpande information från Ferroamp via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn FERRO ISIN-kod SE0012229920 Certified Adviser G&W Fondkommission

Kent Jonsson CEO [email protected] 073 810 00 01