NU KAN DU SE TRAFIKFLÖDEN PÅ ENIRO

Vill du undvika köer på motorvägen och störande vägarbeten när du kör genom Sverige? Då kan du få hjälp av Eniro, som nu har mer trafikinformation tillgänglig på sina välkända kartor.

"Många använder Eniro just för kartsökningar och trafikplanering. Därför är det naturligt för oss att komplettera lokala sökningar med aktuell lokal information om trafikförhållanden, så att våra kartor blir ännu mer användbara för svenska bilister", säger Mattias Wedar, SVP User & Customer Experience.

På kartorna på Eniro.se finns det nu möjlighet att aktivera två nya informationslager:

• Trafikstörning, som visar Trafikverkets meddelanden om olyckor och vägarbeten. Meddelandena visas som ikoner på kartan och vid klick på ikonerna får du ytterligare detaljer om trafikstörningen
  • Trafikflöde, som anger aktuell trafikbelastning på vägarna med en färgskala från grönt (fritt flödande trafik) till rött (tät trafik med risk för försening). Informationen om trafikflöden levereras av TomTom

Trafikinformationen uppdateras i genomsnitt var 3 minut. Informationen om trafikflöden kan också klickas fram i Eniros smartphone-app för Android och iOS.

För mer information, vänligen kontakta:
Mattias Wedar, User & Customer Experience, 070-555 22 16, [email protected]

Eniro är ett sökföretag som aggregerar, filtrerar och organiserar lokal information. Vår tillväxt drivs av användarnas ökade mobilitet och multiscreenbeteende, där vi ligger i framkant med moderna tekniska lösningar. I över hundra år har Eniro hjälpt människor hitta lokal information och företag att hitta kunder. Idag är det en multiscreenlösning - våra användare söker information i sin mobil, surfplatta och dator. Mobilannonsering är idag den snabbast växande delen av Eniros affär. Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, oavsett var du är eller vart du ska.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 2 000 anställda och är noterat på Nasdaq Stockholm sedan år 2000. Under 2014 uppgick intäkterna till 3 002 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 631 MSEK. Mer än 88 procent av Eniros annonsintäkter kommer från multiscreenkanaler. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com.

201601146160-1.pdf

Om Eniro Group

Eniro Group är ett nordiskt bolag som hjälper små och medelstora företag med digital marknadsföring.

www.enirogroup.com

Få löpande information från Eniro Group via e-post.

Marknad Stockholmsbörsen Kortnamn ENRO ISIN-kod SE0011256312

Simone Fuchs Head of Legal & Sustainability [email protected]