Delårsrapport Q1 2024

"Första kvartalet 2024 har varit en period av aktiviteter och omvandling, vilket speglar vårt kontinuerliga arbete med den transformation vi förbundit oss till under föregående år." säger Eniros VD och koncernchef, Hosni Teque-Omeirat

FÖRSTA KVARTALET: JANUARI - MARS 2024

• Kvartalets nettoomsättning uppgick till totalt 232 MSEK (242)
  • EBITDA uppgick till 20 MSEK (20), med en EBITDA-marginal på 8,6 procent (8,3 )1)
  • Justerad EBITDA uppgick till 20 MSEK (20) 1)
  • Rörelseresultat uppgick till 4 MSEK (-1)
  • Resultat efter skatt uppgick till 4 MSEK (0)
  • Resultat per aktie före och efter utspädning 0,01 SEK (-0,04)2)
  • Kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till 12 MSEK (11)
  • ARR för affärsområdet Marketing Partner uppgick till 458 MSEK (444)1)

1) Finansiella icke-IFRS mått stäms av på sidan 16 och definieras på sidan 17.
2) Resultat per stamaktie efter allokering av preferensaktiernas företrädesrätt till utdelning (dock är preferensaktierna konverterade respektive inlösta i februari 2023), se sidan 7 för ytterligare information.

VÄSENTLIGA HÄNDELSER UNDER FÖRSTA KVARTALET

• Inga väsentliga händelser har noterats under kvartalet.

VÄSENTLIGA HÄNDELSER EFTER PERIODENS UTGÅNG

• Inga väsentliga händelser har noterats efter periodens utgång.

Hosni Teque-Omeirat, VD och koncernchef Eniro Group AB
" Vi är fast beslutna att fortsätta vår resa mot finansiell styrka och operativ excellens och kommer att fortsätta att fokusera på kapitalallokering, kostnadseffektivitet och driva innovation för att skapa långsiktigt aktieägarvärde."

För mer information, vänligen kontakta:

Hosni Teque-Omeirat, verkställande direktör och koncernchef Eniro Group AB (publ)
Tel: +46 (0)70-225 18 77
E-post: [email protected]

Denna information är sådan information som Eniro Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 april 2024 kl. 08.30 CET.

Eniro finns till för företag som vill nå framgång och tillväxt på sin marknad. Idag optimerar Eniro möjligheten för företag att skapa lokal närvaro, sökbarhet och marknadsföring digitalt. Detta gör Eniro till en viktig samarbetspartner för små och medelstora företag. Bolagets tydliga mål är att ge små och medelstora företag samma förutsättningar och resurser som stora företag har tillgång till. Eniro erbjuder en plattform som optimerar den lokala marknadsföringen genom intelligens, automatisering och effektivisering av kommunikationen. I det digitala landskapet samarbetar Eniro med de största mediekoncernerna i världen.

Eniro Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm (ENRO) och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Under 2023 omsatte Eniro-koncernen 960 MSEK och hade cirka 900 anställda med huvudkontor i Stockholm. I koncernen ingår även Dynava som erbjuder kundtjänst och svarsservice för större bolag i Norden samt nummerupplysningstjänster.

Om Eniro Group

Eniro Group är ett nordiskt bolag som hjälper små och medelstora företag med digital marknadsföring.

www.enirogroup.com

Få löpande information från Eniro Group via e-post.

Marknad Stockholmsbörsen Kortnamn ENRO ISIN-kod SE0011256312

Johanna Engelbrekt Interim CFO [email protected]