REG

Eniro Group publicerar årsredovisning för 2023

Eniro Group AB (publ) publicerar årsredovisning för 2023. Årsredovisningen finns bifogad till detta pressmeddelande samt finns tillgänglig på bolagets hemsida, www.enirogroup.com.

Årsredovisningen finns även tillgänglig i European Single Electronic Format (ESEF), www.enirogroup.com

Hosni Teque-Omeirat, VD och koncernchef Eniro Group AB

"Det senaste året har varit ett exceptionellt år för Eniro, präglat av både mångfacetterade utmaningar och enastående framgångar. Vi är fast beslutna att fortsätta vår resa mot finansiell styrka och operativ excellens och kommer att fortsätta att fokusera på kapitalallokering, kostnadseffektivitet och driva innovation för att skapa långsiktigt aktieägarvärde"

2024-04-12

För mer information, vänligen kontakta:
Hosni Teque-Omeirat, verkställande direktör och koncernchef Eniro Group AB (publ)
Tel: +46 (0)70-225 18 77
E-post: [email protected]

Denna information är sådan information som Eniro Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 april 2024 kl. 12.00 CET.

Eniro finns till för företag som vill nå framgång och tillväxt på sin marknad. Idag optimerar Eniro möjligheten för företag att skapa lokal närvaro, sökbarhet och marknadsföring digitalt. Detta gör Eniro till en viktig samarbetspartner för små och medelstora företag. Bolagets tydliga mål är att ge små och medelstora företag samma förutsättningar och resurser som stora företag har tillgång till. Eniro erbjuder en plattform som optimerar den lokala marknadsföringen genom intelligens, automatisering och effektivisering av kommunikationen. I det digitala landskapet samarbetar Eniro med de största mediekoncernerna i världen.

Eniro Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm (ENRO) och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Under 2023 omsatte Eniro-koncernen 960 MSEK och hade cirka 900 anställda med huvudkontor i Stockholm. I koncernen ingår även Dynava som erbjuder kundtjänst och svarsservice för större bolag i Norden samt nummerupplysningstjänster.

Om Eniro Group

Eniro Group är ett nordiskt bolag som hjälper små och medelstora företag med digital marknadsföring.

www.enirogroup.com

Få löpande information från Eniro Group via e-post.

Marknad Stockholmsbörsen Kortnamn ENRO ISIN-kod SE0011256312

Johanna Engelbrekt Interim CFO [email protected]