REG

Nyttjandeperioden för Coegin Pharmas teckningsoptioner av serie TO3 inleds idag

Coegin Pharma AB (publ) ("Coegin Pharma" eller "Bolaget") emitterade totalt 5 279 936 teckningsoptioner av serie TO3 ("Teckningsoptionerna") i samband med Bolagets emissioner som genomfördes tidigare i år. Idag, den 16 september 2024, inleds nyttjandeperioden för Teckningsoptionerna. En (1) Teckningsoption berättigar innehavaren till teckning av en (1) ny aktie i Bolaget. Teckningskursen per aktie som tecknas genom nyttjande av Teckningsoptionerna har fastställts till 3,9 SEK per aktie. Nyttjandeperioden för Teckningsoptionerna pågår till och med den 30 september 2024. Vid fullt nyttjande av samtliga Teckningsoptioner tillförs Coegin Pharma cirka 20,6 MSEK före emissionskostnader. Likviden från nyttjande av Teckningsoptionerna, tillsammans med likviden från de emissioner som genomfördes tidigare i år, är främst avsedd för Bolagets projekt inom hårtillväxt, FOL005. Medlen ska användas till produktion, slutförande av regulatoriska processer samt för att stärka Bolagets position i de pågående partnerdiskussionerna, vilket förbereder Bolaget för en planerad lansering under 2025.

Sammanfattande villkor för Teckningsoptionerna:

• Nyttjandeperioden för Teckningsoptionerna pågår från och med den 16 september 2024 till och med den 30 september 2024.
  • En (1) Teckningsoption av serie TO3 berättigar innehavaren till teckning av en (1) ny aktie i Bolaget.
  • Handel med Teckningsoptioner sker till och med den 26 september 2024. Teckningsoptioner som inte nyttjas senast den 30 september 2024 förfaller utan värde.
  • Innehavare som har sitt innehav av Teckningsoptioner förvaltarregistrerat ska anmäla nyttjandet av Teckningsoptioner genom att kontakta sin förvaltare och följa förvaltarens instruktioner avseende teckning och betalning. Detta bör ske i god tid före den 30 september 2024 då olika förvaltare har olika handläggningstider.
  • Innehavare som har sitt innehav av Teckningsoptioner direktregistrerat ska anmäla nyttjandet av Teckningsoptioner genom att fylla i och skicka in anmälningssedel för nyttjandet, så att anmälningssedeln är emissionsinstitutet Nordic Issuing tillhanda senast den 30 september 2024. Anmälningssedel finns tillgänglig på Bolagets, emissionsinstitutets och Redeye AB:s respektive hemsidor.
  • Vid fullt nyttjande av samtliga Teckningsoptioner tillförs Coegin Pharma cirka 20,6 MSEK före emissionskostnader.
  • Teckningskursen om 3,9 SEK per ny aktie har fastställts i enlighet med villkoren för Teckningsoptionerna, enligt vilka teckningskursen per ny aktie ska motsvara sjuttio (70) procent av den genomsnittliga volymvägda kursen (VWAP) för Bolagets aktie på Nordic SME Sweden under en period om tio (10) handelsdagar omedelbart föregående, och inklusive, 13 september 2024, dock lägst 2 SEK per aktie. Fullständiga villkor för Teckningsoptionerna finns tillgängliga på Bolagets hemsida, coeginpharma.com.

Ökning av antalet aktier och aktiekapital
Vid fullt utnyttjande av samtliga 5 279 936 Teckningsoptioner kommer aktiekapitalet att öka med högst 2 639 968 SEK till 12 833 024 SEK genom utgivande av högst 5 279 936 aktier, vilket resulterar i att det totala antalet utestående aktier i Bolaget ökar från 20 386 112 till 25 666 048. Vid fullt nyttjande av Teckningsoptionerna uppgår utspädningen till cirka 21 procent.

Rådgivare
Redeye AB är finansiella rådgivare i samband med emissionerna. Advokatfirman Lindahl KB är legal rådgivare till Coegin Pharma i samband med emissionerna. Nordic Issuing AB agerar emissionsinstitut i emissionerna.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jens Eriksson, vd

Om Coegin Pharma
Coegin Pharma är ett svenskt bioteknikföretag med dermakosmetiska innovationer för hårtillväxt och hudpigmentering, samt banbrytande läkemedelskandidater för behandling av hjärtinfarkt och leukemi. Coegin planerar att lansera sin första produktserie för hårtillväxt 2025, följt av en produkt för hudpigmentering 2026.

Coegin Pharmas aktier är noterade på NGM Nordic SME och Börse Stuttgart, och företaget har sitt säte i Lund.

För mer information, besök: coeginpharma.com

VIKTIG INFORMATION
Informationen i detta pressmeddelande varken innehåller eller utgör ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier, teckningsoptioner eller andra värdepapper i Bolaget. Inbjudan till berörda personer att teckna units bestående av aktier i Bolaget och Teckningsoptioner har endast skett genom det memorandum som offentliggjordes den 6 februari 2024.

Om Coegin Pharma

coeginpharma.com
Sjukvård

Få löpande information från Coegin Pharma via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn COEGIN ISIN-kod SE0020357754

Jens Eriksson vd [email protected]