Coegin Pharma tecknar utvecklingsavtal med ett kosmetikföretag

Coegin Pharma har tecknat ett Joint Development Agreement (JDA) med ett kosmetikföretag med flera konsumentvarumärken. Syftet med detta JDA är att gemensamt gå vidare med nästa fas av utvecklingsaktiviteter för den unika hudpigmenteringspeptiden NPP-4. Detta avtal lägger grunden för ett potentiellt kommersialiseringsavtal längre fram.

Detta JDA innebär att Coegin Pharma kommer att tillhandahålla nödvändigt NPP-4-testmaterial för den kommande fasen av FoU-aktiviteter, medan utvecklingspartnern kommer att ansvara för utvärderingen av NPP-4. Detta samarbete utgör ett betydande steg mot ett potentiellt licensavtal för NPP-4, förutsatt att FoU-aktiviteterna ger positiva resultat och att förhandlingarna om kommersiella villkor blir framgångsrika.

"Vi är mycket glada över att ha detta JDA på plats med en stark partner. Detta gör det också möjligt för oss att fortsätta fokusera på kommersialiseringen av vårt projekt för hårtillväxt med FOL005," säger Jens Eriksson, vd för Coegin Pharma.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jens Eriksson, vd
Telefon: +46 72 221 24 21

Denna information är sådan information som Coegin Pharma AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 september 2024 kl. 08:20 CET.

Om Coegin Pharma
Coegin Pharma är ett svenskt bioteknikföretag med dermakosmetiska innovationer för hårtillväxt och hudpigmentering, samt banbrytande läkemedelskandidater för behandling av hjärtinfarkt och leukemi. Coegin planerar att lansera sin första produktserie för hårtillväxt 2025, följt av en produkt för hudpigmentering 2026.

Coegin Pharmas aktier är noterade på NGM Nordic SME och Börse Stuttgart, och företaget har sitt säte i Lund.

För mer information, besök: coeginpharma.com

Om Coegin Pharma

coeginpharma.com
Sjukvård

Få löpande information från Coegin Pharma via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn COEGIN ISIN-kod SE0020357754

Jens Eriksson vd [email protected]