Coegin Pharma offentliggör Follicopeptide som det kommersiella ingrediensnamnet för FOL005

Coegin Pharmas INCI-ansökan för FOL005 godkändes i slutet av maj 2024 och ett så kallat INCI-namn erhölls. Detta markerar en viktig milstolpe i bolagets förberedelser inför en global lansering av en produktserie för hårtillväxt, då ett INCI-godkännande är avgörande för att kunna sälja kosmetiska produkter globalt. Bolaget har valt att varumärkesregistrera namnet och kan nu offentliggöra det kommersiella ingrediensnamnet Follicopeptide.

Det fullständiga ingrediensnamnet som kommer att återfinnas på innehållsförteckningar är sh-Oligopeptide-128 SP, och det kommersiella ingrediensnamnet är Follicopeptide.

"Jag är mycket nöjd med det kommersiella namnet Follicopeptide och ser framför mig att Follicopeptide kommer att signalera att det är en premiumprodukt för hårtillväxt. En kvalitetsstämpel på att produkten fungerar och är säker," säger Jens Eriksson, vd för Coegin Pharma.

INCI står för "International Nomenclature of Cosmetic Ingredients" och är ett internationellt system för namngivning av ingredienser som används i kosmetiska produkter. Detta system används globalt, inklusive i USA, EU, Kina och Japan, som alla har identifierats som nyckelmarknader för lansering av Follicopeptide. INCI säkerställer att ingredienser är tydligt och konsekvent märkta, vilket underlättar för konsumenter och myndigheter att förstå och jämföra ingredienser.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jens Eriksson, vd

Om Coegin Pharma
Coegin Pharma är ett svenskt bioteknikföretag med dermakosmetiska innovationer för hårtillväxt och hudpigmentering, samt banbrytande läkemedelskandidater för behandling av hjärtinfarkt och leukemi. Coegin planerar att lansera sin första produktserie för hårtillväxt 2025, följt av en produkt för hudpigmentering 2026.

Coegin Pharmas aktier är noterade på NGM Nordic SME och Börse Stuttgart, och företaget har sitt säte i Lund.

För mer information, besök: coeginpharma.com

Om Coegin Pharma

coeginpharma.com
Sjukvård

Få löpande information från Coegin Pharma via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn COEGIN ISIN-kod SE0020357754

Jens Eriksson vd [email protected]