REG

Coegin Pharma AB:s aktier parallellnoteras på Börse Stuttgart från och med idag den 1 juli 2024

Coegin Pharma AB är glada att meddela att NGM:s ansökningsprocess för parallellnoteringen av Coegin Pharmas aktier på Börse Stuttgart nu är avslutad. Den första handelsdagen på Börse Stuttgart är idag, den 1 juli 2024.

Denna parallellnotering är en del av Nordic Growth Market NGM AB ("NGM") Reach-program, vilket utnyttjar den primära noteringen i Sverige och gör aktier som primärt är noterade på NGM tillgängliga genom segmentet "Nordic Growth Market" på Börse Stuttgart. Deltagande i NGM Reach medför inga betydande kostnader för Coegin Pharma AB.

Börse Stuttgart Group är den sjätte största börsgruppen i Europa med mer än 2 miljoner noterade värdepapper. Denna parallellnotering kommer att ge Coegin Pharma tillgång till ett bredare nätverk av investerare via en verkligt europeisk noteringsplattform.

"Vi är glada våra aktier nu finns tillgängliga för en bredare investerarkrets i Europa. Vi ser fram emot att välkomna nya aktieägare och fortsätta vårt arbete med förlanseringsaktiviteterna för vårt fokusprojekt för stimulering av hårväxt," säger Jens Eriksson, vd för Coegin Pharma.

Coegins ledning kommer att delta på ett listningsevent i Stuttgart i höst. Kommunikationsinsatser för att nå investerare på Börse Stuttgart kommer också att påbörjas efter semesterperioden.

I samband med parallellnoteringen på Börse Stuttgart kommer Coegin att börja använda engelska i sina olika kommunikationskanaler för att bättre nå en internationell publik. Bolagets webbplats finns redan tillgänglig på både svenska och engelska.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jens Eriksson, vd

Om Coegin Pharma
Coegin Pharma är ett svenskt bioteknikföretag med flera innovativa banbrytande läkemedelskandidater och dermakosmetiska produkter. Bolagets projekt har stor potential för behandling av patienter med allvarliga sjukdomar såsom cancer och hjärtinfarkt, samt för att förbättra livskvaliteten för personer med behov av kosmetiska produkter inom hårtillväxt. Strategin är att skapa värde genom att utveckla och kommersialisera dermakosmetiska produkter i partnerskap med framstående kommersiella aktörer och att tidigt lämna "first-in-class" läkemedelskandidater till större läkemedelsbolag.

För mer information: www.coeginpharma.com.

Om Coegin Pharma

coeginpharma.com
Sjukvård

Få löpande information från Coegin Pharma via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn COEGIN ISIN-kod SE0020357754

Jens Eriksson vd [email protected]