Avsalt flyttar verksamheten och ökar produktionskapaciteten

Avsalt Group AB ("Avsalt" eller "Bolaget") meddelar att Bolaget nu har flyttat till ett nytt huvudkontor i Malmö för att sänka hyreskostnaden och påskynda Bolagets utveckling genom en ökad produktionskapacitet.

Avsalt har sedan något år haft sitt huvudkontor på Ridspögatan 15 i Malmö. I den gamla lokalen fanns inte möjlighet att producera de viktiga elektroderna som är kärnan i Bolagets teknik för avjonisering av vatten, varför Avsalt även hyrde in sig på OpenLab på Per Albin Hanssons väg 35 i Malmö.

Bolaget meddelar nu att man framgångsrikt flyttat hela verksamheten och huvudkontoret till OpenLab. De nya lokalerna innebär betydligt bättre möjlighet för bolaget att snabbt producera och testa elektroderna. I och med flytten är majoriteten av den operativa personalen en samlad på samma kontor. Vidare har bolagets hyreskostnader minskat med ca 85%.

"Jag är nöjd att flytten kunde genomföras eftersom vi nu har mer resurser till centrala funktioner i Bolaget, samtidigt som vi rejält har ökat effektiviteten i vårt arbete", säger Anders Sjögren, VD för Avsalt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Sjögren, VD
Telefon: +46 733 451175
E-post: [email protected]

Kort om Avsalt

Avsalt är ett svenskt miljöteknikbolag som tillverkar avsaltningsmaskiner för att rena vatten. Bolagets patenterade teknologi medför minimalt underhåll och låg energiförbrukning samt möjliggör ett kontinuerligt vattenflöde renat från joner och laddade småmolekyler. Teknologin är baserad på tunna kolbaserade elektroder som, med omväxlande spänningssättning, avlägsnar joner och laddade småmolekyler från vattnet. Bolagets avsaltningsmaskin ger full kontroll över allt ifrån flöde till energiförbrukning samt salthalt, och styrs av ett flertal parametrar som kan optimeras i realtid med hjälp av AI. Ambitionen är att ersätta konkurrerande teknologier genom en mer kostnadseffektiv och kvalitativ teknologi. För mer information, se Avsalts hemsida avsalt.com.

Om Avsalt Group

avsalt.com

Få löpande information från Avsalt Group via e-post.

Marknad NGM Nordic SME Kortnamn AVSALT ISIN-kod SE0015812540