Arbona förvärvar timmerbilspåbyggaren Bergs Fegen AB

Arbona AB (publ) har genom ett holdingbolag förvärvat 100% av aktierna i timmerbilspåbyggaren Bergs Fegen AB. Säljaren återinvesterar samtidigt och kommer att äga 33% i holdingbolaget. Bergs Fegen grundades 1918 och är en av de ledande timmerbilspåbyggarna i Norden. Senaste räkenskapsåret omsatte Bergs Fegen 105 MSEK med ett rörelseresultat på 7 MSEK.

Ambitionen är att bygga en företagsgrupp inom utveckling, tillverkning, försäljning, uthyrning m.m av olika typer lastfordon, samt komponenter och byggnationer relaterade till lastfordon, där Bergs Fegen utgör det första bolaget.

- "Vi är stolta över att få förtroendet att bli huvudägare i det anrika Bergs Fegen AB. Vi ser också intressanta möjligheter att bygga en större företagsgrupp inom denna bransch och vi ser fram emot att jobba tillsammans med Robert Lanned och hans kollegor på Bergs Fegen", säger Martin Zetterström VD för Arbona.

- "Det känns kul och spännande att inleda nästa fas i Bergs Fegens utveckling tillsammans med Arbona. De har samma långsiktiga och jordnära värderingar som jag själv", säger Robert Lanned VD och huvudägare till Bergs Fegen AB.

Parterna har kommit överens om att inte uppge köpeskillingen.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Martin Zetterström
VD, Arbona AB (publ)

E-post[email protected]

Om Arbona

www.arbona.se
Finansiella tjänster

Få löpande information från Arbona via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn ARBO-A ISIN-kod SE0003210590