Delårsrapport jan-mar 2024

En korrigering har gjorts i den delårsrapport som Annehem Fastigheter AB (publ) publicerade den 3 maj, kl. 8:00 CEST.

Det korrekta värdet för nyckeltalet substansvärde EPRA NRV per aktie ska vara 30,7 kr (42,4) för perioden januari-mars 2024.

Det korrigerade nyckeltalet har en beräkningsmetod som baseras på utestående antal aktier, istället för genomsnittligt antal aktier som användes inkorrekt. Nyckeltalet återfinns i pressmeddelandet som gjordes vid publiceringen samt i delårsrapporten på sidan 2, sidan 3 och på sidan 27 i tabellen Långsiktigt substansvärde EPRA NRV samt på sidan 29 i Flerårsöversikt nyckeltal.

Rättelsen har ingen påverkan på andra nyckeltal eller rapporten i övrigt och inga ändringar utöver ovanstående har gjorts.

Läs hela den korrigerade delårsrapporten här, Finansiella rapporter och presentationer - Annehem

För ytterligare information vänligen kontakta:
Monica Fallenius, VD
Tel. +46 70 209 01 14

Om Annehem Fastigheter
Annehem Fastigheter är ett tillväxtdrivet fastighetsbolag inriktat på kommersiella-, samhälls- och bostadsfastigheter i de nordiska tillväxtregionerna Stockholm, Skåne, Göteborg och Helsingfors. Fastighetsbeståndet i Annehem Fastigheter består av 27 förvaltningsfastigheter med ett värde om 4 688,7 Mkr och en uthyrbar yta om 207 tkvm per 31 mars 2024. Bolaget är sedan december 2020 noterat på Nasdaq Stockholm under ticker ANNE B och ingår sedan maj 2022 i Nasdaq Green Designation. För mer information besök gärna vår hemsida www.annehem.se.

Om Annehem Fastigheter

www.annehem.se
Fastigheter

Få löpande information från Annehem Fastigheter via e-post.

Marknad Stockholmsbörsen Kortnamn ANNE B ISIN-kod SE0015221684

Monica Fallenius VD [email protected] +46(0)70-209 01 14