Annehem Fastigheter tillträder bostadsfastighet i Partille, Göteborg

Annehem Fastigheter AB (publ) tillträder idag bolagets andra bostadsfastighet, en nyproducerad och Svanenmärkt bostadsfastighet med 90 hyreslägenheter i närheten av bolagets befintliga fastighet i Partille Arenaområde i Göteborg.

Idag tillträder Annehem ytterligare en bostadsfastighet enligt det avtal om förvärv som bolaget ingick med Peab i samband med noteringen 2020. Fastigheten som är bolagets andra inom bostadssegmentet har en total uthyrbar yta om 4 946 kvm och omfattar totalt 90 hyreslägenheter. Den förvärvas till ett underliggande fastighetsvärde om  250 Mkr.

Bostadsfastigheten är Svanenmärkt och uppfyller höga krav på bland annat resurseffektivitet, minskad klimatpåverkan, samt bevarandet av biologisk mångfald. Närheten till det befintliga beståndet skapar dessutom goda förutsättningar för en effektiv och hållbar förvaltning.

Partille Port är en ny och växande stadsdel och i området återfinns en mångfald av sociala faciliteter med närhet till Partille Arena. Framöver finns expansiva planer på området och totalt ska cirka 1 000 bostäder, en simhall och fler handelsfastigheter uppföras fram till och med 2027.

"Jag gläds över att vi adderar ytterligare en högkvalitativ bostadsfastighet till vår fastighetsportfölj och att vi utökar vårt bestånd i Partille Port som är en expansiv stadsdel med stor framtidspotential. Fastighetens höga kvalitet och hållbarhetsprofil är i linje med vår tillväxtstrategi och bidrar till att stärka vår diversifiering inom bostadssegmentet." säger Annehems VD, Monica Fallenius.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Monica Fallenius, VD
Tel. +46 70 209 01 14

Om Annehem Fastigheter

Annehem Fastigheter är ett tillväxtdrivet fastighetsbolag inriktat på kommersiella-, samhälls- och bostadsfastigheter i de nordiska tillväxtregionerna Stockholm, Skåne, Göteborg och Helsingfors. Fastighetsbeståndet i Annehem Fastigheter består av 26 förvaltningsfastigheter med ett värde om 4 412,7 Mkr och en uthyrbar yta om 202 tkvm per 31 december 2023. Bolagets aktie av serie B är sedan december 2020 noterad på Nasdaq Stockholm under ticker ANNE B och ingår sedan maj 2022 i Nasdaq Green Equity Designation. För mer information besök gärna vår hemsida www.annehem.se.

Om Annehem Fastigheter

www.annehem.se
Fastigheter

Få löpande information från Annehem Fastigheter via e-post.

Marknad Stockholmsbörsen Kortnamn ANNE B ISIN-kod SE0015221684

Monica Fallenius VD [email protected] +46(0)70-209 01 14