REG

Christian Meijer avgår som VD för Zesec of Sweden AB (publ)

Efter sex månader som VD för bolaget har Christian Meijer informerat Zesec of Sweden AB (publ) styrelse att han kommer lämna sitt uppdrag. Christian arbetar kvar som VD i bolaget till och med november 2023 för att säkerställa en välordnad överlämning.

Christian Meijer tog över som VD för bolaget 1 april 2023 då dåvarande VD Magnus Gilborne tvingades lämna av hälsoskäl. Christian har under perioden även innehaft rollen som CFO parallellt med sin VD-roll. Under Christians ledning har bolaget arbetat med att vidareutveckla bolagets produkter och tjänster, internationalisering samt hitta en lämplig köpare till bolaget.

Christian Meijer, VD:
- Jag har haft en oerhört lärorik resa tillsammans med Zesec och är fantastiskt imponerad av den oerhörda kompetens samt engagemang som bolagets medarbetare uppvisar dagligen. Att vara med och bygga det nyckelfria samhället samt flytta nycklarna in i mobilen är spännande varje dag, vi är tidiga i produktlivscykeln men om några år är jag övertygad om att det kommer vara självklart att använda mobilen som nyckel. Vill även passa på och tacka styrelsen för förtroendet jag fått samt konstatera att de gjort ett fantastiskt arbete med att sälja bolaget till AO Capital AB som jag är övertygad om kommer ta Zesec till nästa nivå.

Alexander Tasevski, styrelsens ordförande:
- Jag har haft äran att få arbeta tillsammans med Christian och vi har utvecklat bolaget till att ha gått från ett start-up till ett scale-up. Vi har även arbetat intensivt med att hitta en lämplig köpare till bolaget vilket vi nu med glädje kan presentera i form av AO Capital. Jag vill passa på att tacka Christian för det fina arbete han gjort tillsammans med teamet och önska honom all lycka framöver. Christian har en ljus framtid som företagsledare med alla möjligheter och utmaningar som det innebär.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Christian Meijer, VD på Zesec of Sweden AB (publ)
+46 70 473 44 78

Om Zesec
Zesec of Sweden AB (publ) är ett SaaS-bolag inom PropTech noterat på NGM Nordic SME. Bolaget erbjuder Mobil Porttelefoni och Passage för företag och bostadsrättsföreningar. Med Zesec-appen flyttar nycklarna in i mobilen vilket gör att användarna endast behöver smartphone för att öppna entrédörren, garaget eller grinden. Fastighetens existerande elektriska lås och elslutbleck digitaliseras enkelt och kostnadseffektivt med egenutvecklad styrenhet MX som installeras av auktoriserade återförsäljare. Bolagets patentsökta molnbaserade porttelefoni med QR-kod gör att besöksmottagaren via video- och talsamtal i smartphone kan svara när någon ringer på dörren, öppna eller avvisa besöket, från var som helst i världen. Tillsammans bygger vi det nyckelfria samhället.

www.zesec.com

Om Zesec

www.zos.se

Få löpande information från Zesec via e-post.

Marknad NGM Nordic SME Kortnamn ZESEC ISIN-kod SE0015812540 Eminova Fondkommission

Per Jorlind VD [email protected]