REG

Kommuniké från extra bolagsstämma i Xintela

Idag, den 17 januari 2022, hölls en extra bolagsstämma i Xintela AB (publ). Vid stämman fattades beslut om utdelning av samtliga aktier i Targinta AB enligt nedan.

Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att samtliga aktier i det helägda dotterbolaget Targinta ska delas ut till Xintelas aktieägare, varvid varje aktie i Xintela ska medföra rätt till en (1) aktie i Targinta.

Stämman beslutade vidare, i enlighet med styrelsens förslag, att bemyndiga styrelsen att fastställa avstämningsdag för utdelningen, dock att avstämningsdagen ska infalla senast dagen före årsstämman 2022. Utdelningsbeslutet såväl som styrelsens fastställande av avstämningsdag är villkorat av att Targintas aktier tas upp till handel på en handelsplattform. Aktierna i Targinta avses noteras på Nasdaq First North Growth Market, och avstämningsdagen förväntas inträffa i nära samband med noteringen.

2022-01-17

Xintela AB (publ)
Evy Lundgren-Åkerlund, vd
E-post: [email protected]
Medicon Village
www.xintela.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 januari 2022, kl.09:45.

Om Xintela
Xintela utvecklar medicinska produkter inom stamcellsterapi och målriktad cancerterapi baserade på bolagets cellytemarkör integrin a10b1 som finns på mesenkymala stamceller och på vissa aggressiva cancerceller. Inom stamcellsterapi används integrin a10b1 för att selektera och kvalitetssäkra stamceller i framställningen av den patentskyddade stamcellsprodukten XSTEM®, som nu går in i en klinisk utvecklingsfas för behandling av artros och svårläkta bensår. Bolaget producerar XSTEM för de kliniska studierna i den egna GMP-godkända produktionsanläggningen. Inom cancerterapi, som drivs av det helägda dotterbolaget Targinta AB, utvecklas riktade antikroppsbaserade behandlingar (First-in-Class) för aggressiv cancer som trippelnegativ bröstcancer och hjärntumören glioblastom. Xintela bedriver sin verksamhet på Medicon Village i Lund och är noterat på Nasdaq First North Growth Market Stockholm sedan 22 mars 2016. Xintelas Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market är Erik Penser Bank AB, +46 8-463 80 00, [email protected].