Xavi Solutionnode utser Anette Billing till verkställande direktör

Stockholm, 29 april 2024

Xavi Solutionnode AB (publ) ("Xavi Solutionnode" eller "Bolaget") har idag, den 29 april 2024, beslutat att utnämna Anette Billing till ny verkställande direktör för Xavi Solutionnode. Anette Billing tillträder som verkställande direktör för Xavi Solutionnode senast den 15 augusti 2024 och efterträder Margareta Strandbacke. Margareta Strandbacke kommer vara kvar som tillförordnad verkställande direktör för Bolaget fram till dess att Anette Billing har tillträtt sin tjänst.

"Vi har under 2023 genomfört ett omfattande sparprogram och skapat ett helt nytt, effektivt och strömlinjeformat Xavi Solutionnode. Arbetet har förtjänstfullt utförts av Margareta Strandbacke och jag kan inte nog lovorda och tacka för hennes insats. Det är nu dags för ett nytt kapitel för Xavi Solutionnode, och med Anette Billing som ny verkställande direktör är jag och resten av styrelsen övertygade om att vi skapar ny energi i organisationen. Anettes långa erfarenhet av IT-konsultbranschen skapar förutsättningar att återigen växa och tillsammans med resten av organisationen möta våra kunders behov med ny kraft", säger Marcus Pettersson, styrelseordförande.

"Jag är jätteglad att jag fått den här möjligheten och ser mycket fram emot att kliva ombord och att få vara med att utveckla och växa bolaget framåt", säger Anette Billing, tillträdande verkställande direktör.

Nedan följer en beskrivning av Anette Billing.

Född: 1966
Utbildning: Examen i systemvetenskap från Umeå universitet.
Tidigare befattningar och erfarenhet: Anette Billing har lång och gedigen erfarenhet från ledande positioner inom IT-konsultbranschen och kommer närmast från en tjänst som koncernchef på B3 Consulting Group, ett IT- och Management konsultbolag med ett 25-tal dotterbolag som tillsammans omsätter drygt 1 mdsek. Dessförinnan har hon haft ledande positioner med fokus på lönsam tillväxt på bland annat Cybercom, Fujitsu Sverige, Atea och WM-data. På Cybercom var Anette sitechef för Stockholmsverksamheten som omsatte 500 msek och genomförde en omfattande lönsamhetstranformation, där marginalen efter åtgärder låg närmare 15 procent.

Aktieinnehav i Xavi Solutionnode: Anette Billing äger inga aktier i Bolaget

Xavi Solutionnode AB (publ)

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson,

styrelseordförande

Mobil: +46(0)730 29 99 01

Växel +46 8 60 10 100

Denna information är sådan information som Xavi Solutionnode AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 29 april 2024 kl. 08:45 CET.

Kort om Xavi Solutionnode AB (publ)

Xavi Solutionnode-koncernen, är noterat på NORDIC SME sedan 2017 har till föremål att huvudsakligen investera i informationsteknologi. Verksamheten bedrivs i huvudsak genom dotterbolagen Frontwalker Group AB och Frontwalker Stockholm AB.

Frontwalker erbjuder helhetsåttaganden kring utveckling och förvaltning av stora kundspecifika IT-system samt resurs- och kompetensförstärkning inom systemutvecklingsprocessens alla faser. Frontwalker bedrivs i självständiga affärsområden i Malmö, Stockholm, Uppsala och Sundsvall och sysselsätter ca 60 medarbetare.

Om Xavi Solutionnode

Få löpande information från Xavi Solutionnode via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn XAVI-B ISIN-kod SE0003088541