REG

Valberedning utsedd i Unibap AB (publ)

I enlighet med beslut från Unibaps årsstämma den 16 maj 2024 om principer för valberedningens tillsättning har en valberedning utsetts inför årsstämman den 15 maj 2025.

Valberedningen ska enligt principerna för valberedningens tillsättning, beslutad av årsstämman den 16 maj 2024, bestå av ledamöter utsedda av de tre största aktieägarna per den 30 september 2024. För det fall att någon av de tre största aktieägarna inte önskar utse sådan representant ska den fjärde största aktieägaren tillfrågas och så vidare intill dess att valberedningen består av tre ledamöter. Om flera aktieägare avstår från sin rätt att utse ledamot till valberedningen behöver dock inte fler än de tio största aktieägarna tillfrågas.

Valberedningen, inför årsstämman 2025, har följande sammansättning:
- Peter Lindell, valberedningens ordförande, utsedd av Cidro Förvaltning AB
- Erik Fröberg, utsedd av U1 Holding AB (ett av Neqst kontrollerat bolag)
- Andras Vajlok, representerande eget innehav

Därutöver kommer Ingrid Engström, styrelseordförande i Unibap AB (publ), att adjungeras till valberedningen.

Tillsättning av ledamöter har skett i enlighet med de principer för valberedningens tillsättning som fastställdes vid årsstämman i Unibap AB (publ) den 16 maj 2024.

Årsstämma i Unibap AB (publ) kommer att hållas den 15 maj 2025 i Uppsala. Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan göra detta skriftligen per e-post till styrelseordförande, [email protected], eller per brev till följande adress:
Unibap AB (publ), att: Valberedningen, Västra Ågatan 16, 753 09 Uppsala.

Valberedningens förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman samt på bolagets hemsida.

Uppsala 2024-10-17

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Åman

Kort om Unibap

Unibap är ett högteknologiskt företag som erbjuder avancerade lösningar för Edge Computing och Cloud Computing i rymden. Vårt SpaceCloud erbjudande består av hårdvara, mjukvara samt tjänster som transformerar rymdindustrin genom att etablera en ny standard för AI- och molnlösningar i satelliter. Bolagets kvalitetsledningssystem är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015. Bolaget är noterat vid Nasdaq First North Growth Market.

För mer information, vänligen besök Bolagets hemsida unibap.com.

FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser.

Om Unibap

Bolaget är ett modernt IT-bolag som ligger i framkant med integration av AI-lösningar och robotik. Unibap digitaliserar industrins produktion och tillverkning genom att göra blinda robotar seende i kombination med mänskliga förmågor för kvalitetsavsyning och automatisering. Bakgrunden till Unibap är erfarenheter från mångårig utforskning av rymden, av tillverkning av ruggade industridatorlösningar och robotiklösningar.

www.unibap.com

Få löpande information från Unibap via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn UNIBAP ISIN-kod SE0009606809 Certified Adviser FNCA