Tempest Security Sverige AB tecknar avtal om skyddsvakter till bevakningsuppdrag i centrala Stockholm

Tempest Security AB (publ.) har genom sitt dotterbolag Tempest Security Sverige AB tecknat avtal för bevakningstjänster med en kund inom samhällsviktig verksamhet. Det Initiala uppdraget avser bevakning dygnet runt med skyddsvakter samt Larmcentralstjänster. Uppdraget kan utökas till att omfatta fler orter och tjänster såsom säkerhetsrådgivning och personskydd med mera.

Avtalet löper initialt över tre år och kan förlängas. Det årliga värdet uppskattas till 4 miljoner kronor. Leveransen påbörjas under oktober månad.

- Vi är stolta och entusiastiska över att ha blivit tilldelade detta uppdrag, det stärker vårt engagemang för att leverera kvalitativa tjänster och lösningar till samhällsviktiga kunder, säger Janne Rastas (Försäljningschef) och Victor Eriksson (Avdelningschef) på Tempest Security Sverige AB.

- Som säkerhetsföretag har vi en vital roll i det pågående samarbetet för att öka tryggheten i Sverige. Det är därför särskilt glädjande att vi nu får möjlighet att ytterligare expandera vår kapacitet inom denna snabbt växande och viktiga del av marknaden, tillägger Anders Lundström, VD Tempest Security Sverige AB.

På grund av branschens karaktär och omständigheter som rör kunden samt nationella säkerhetsintressen kommer ingen ytterligare information om denna beställning eller kunden att offentliggöras.

Tempest Securitys aktie är listad på Nasdaq First North Premier Growth Market.
Tempest Securitys Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB +46 (0)8 - 684 211 00, [email protected], www.eminova.se

Om Tempest Security

investor.tempest.se
Industrivaror och -tjänster

Få löpande information från Tempest Security via e-post.

Marknad Nasdaq First North Premier Growth Market Kortnamn TSEC ISIN-kod SE0010469221 Certified Adviser Eminova Fondkommission

Henrik Vikland Chief Financial Officer [email protected] 010-457 77 60