PowerCells CFO lämnar koncernen i slutet av 2024

Torbjörn Gustafsson kommer att lämna rollen som CFO för PowerCell i slutet av 2024 för en ny position utanför koncernen.

Torbjörn Gustafsson kom till PowerCell som COO 2022 och tillträdde senare samma år rollen som CFO.

"Torbjörn har under sina 2,5 år som CFO för PowerCell haft en avgörande roll i att utveckla bolaget för den framväxande industriella marknaden. PowerCell står stabilt och väl positionerat för den tillväxt vi nu möter", säger Richard Berkling, VD för PowerCell. "Torbjörn är inte bara en synnerligen kompetent CFO utan också en god ledare och lagspelare som skapar energi och glädje. Jag önskar honom ett stort lycka till med hans nya uppdrag."

"PowerCell är ett fantastiskt bolag som gått från innovation till kommersialisering med ett erbjudande som bidrar till ett utsläppsfritt samhälle", säger Torbjörn Gustafsson. "Det har varit stimulerande att få vara med om den här resan och se de styrkor PowerCell har i form av starka kunder, kunniga medarbetare och effektiv affärsmodell."

Torbjörn Gustafsson är kvar i PowerCell till årets slut för att bistå vid överlämnandet till efterträdaren. Rekryteringen av ny CFO kommer att påbörjas omedelbart.

För mer information, vänligen kontakta:
Richard Berkling

Torbjörn Gustafsson
CFO
Telefon: +46 701 86 69 86

Om PowerCell
PowerCell är en världsledare inom vätgaselektriska lösningar med unika bränslecellsstackar och system. Med årtionden av erfarenhet använder vi vårt kunnande för att accelerera övergången till en utsläppsfri, mer hållbar värld. Vi riktar oss till branscher som flyg, marin, off-road, on-road och stationär kraftproduktion. Med våra banbrytande produkter hjälper vi våra kunder att nå netto noll utsläpp redan idag.

Vi har huvudkontor i Göteborg och försäljning globalt. PowerCell är noterat på Nasdaq Stockholm.

Läs mer om våra produkter och tjänster på powercellgroup.com.

Denna information är sådan information som PowerCell Sweden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 2024-06-28 15:30 CEST.

Om PowerCell

PowerCell Sweden AB (publ) är Nordens ledande bränslecellsbolag, som utvecklar och producerar miljövänliga elkraftsystem för stationära och mobila kundapplikationer.

www.powercell.se
Industrivaror och -tjänster

Marknad Stockholmsbörsen Kortnamn PCELL ISIN-kod SE0006425815 G&W Fondkommission