Lansering av Marine System 225, en vidareutveckling av vårt marina produkterbjudande

PowerCell är stolta över att introducera Marine System 225, ett kraftfullt, men ändå kompakt och avancerat maritimt kraftgenereringssystem som bygger på framgångarna med Marine System 200. Designad med vår omfattande validerade bränslecellsstack-plattform representerar Marine System 225 en betydande uppgradering för maritima tillämpningar.

PowerCells Marine System 200 har satt ett riktmärke inom bränslecellssystem för maritima applikationer, till exempel med ordern från SEAM på norska färjor som är världens största vätgasprojekt hittills i marinindustrin. Genom att utnyttja den beprövade tekniken från sin föregångare, erbjuder Marine System 225 ökad effekt och förbättrad driftseffektivitet, samtidigt som den bibehåller en branschledande installationsyta. Detta gör den till en idealisk lösning för ett brett utbud av marina fartyg och möjliggör enklare installation och service. Vi är för närvarande på väg att erhålla Lloyd's Register Type Approval, vilket säkerställer att vår produkt uppfyller de högsta standarderna för säkerhet och prestanda, och erbjuder ett pålitligt, miljövänligt alternativ till konventionella system.

"Marine System 225 är ett bevis på vårt starka engagemang för kontinuerlig förbättring och innovation", säger Lisa Kylhammar, SVP Engineering på PowerCell. "Genom att bygga på den robusta grunden för Marine System 200 har vi utvecklat en produkt som inte bara möter utan överträffar den marina industrins utvecklande behov."

PowerCells omfattande erfarenhet, applikationskunskap och toppmoderna bränslecellsteknologi har varit avgörande för utvecklingen av Marine System 225. Det nya systemets avancerade design säkerställer hållbarhet, motståndskraft och överlägsen prestanda, vilket stärker PowerCells position som ledande inom marina bränslecellslösningar.

"Vi är glada över att introducera Marine System 225 på marknaden", säger Richard Berkling, VD för PowerCell. "Denna nya produktlansering understryker vårt innovationsarbete och drivkraft för att tillhandahålla hållbara och effektiva bränslecellslösningar för den marina sektorn. Vi ser också stor potential för att detta erbjudande kommer att kunna användas i andra segment framöver."

För mer information, vänligen kontakta:
Richard Berkling
E-post: [email protected]

Om PowerCell
PowerCell är en världsledare inom vätgaselektriska lösningar med unika bränslecellsstackar och system. Med årtionden av erfarenhet använder vi vårt kunnande för att accelerera övergången till en utsläppsfri, mer hållbar värld. Vi riktar oss till branscher som flyg, marin, off-road, on-road och stationär kraftproduktion. Med våra banbrytande produkter hjälper vi våra kunder att nå netto noll utsläpp redan idag.

Vi har huvudkontor i Göteborg och försäljning globalt. PowerCell är noterat på Nasdaq Stockholm.

Läs mer om våra produkter och tjänster på powercellgroup.com.

Om PowerCell

PowerCell Sweden AB (publ) är Nordens ledande bränslecellsbolag, som utvecklar och producerar miljövänliga elkraftsystem för stationära och mobila kundapplikationer.

www.powercell.se
Industrivaror och -tjänster

Marknad Stockholmsbörsen Kortnamn PCELL ISIN-kod SE0006425815 G&W Fondkommission