CLEMONDO SKRIVER RAMAVTAL MED CONNECT BUS I SVERIGE OCH NORGE

Clemondo Group AB (publ) har skrivit nytt ramavtal med Connect Bus verksamheter i Sverige och Norge gällande försäljning av hållbara rengöringsprodukter från varumärket Lahega med fokus på deras växtbaserade sortiment Greenium.

Connect Bus är ett bussföretag som fokuserar på hållbarhet och de har en netto nollambition och stödjer FN:s hållbarhetsmål. De driver bland annat linjetrafik, skolskjutstrafik, serviceresor för färdtjänst och riksfärdtjänst. De bedriver verksamhet i Norge och Sverige och har idag ca 2600 fordon och ca 3700 anställda. Connect Bus strävar efter att leda omställningen till hållbart resande genom innovation och engagerade medarbetare.

"Connect Bus viktigaste bidrag för att uppnå hållbarhetsmållen är att uppmuntra till mer frekvent användning av kollektivtrafik. Samtidigt har vi åtagit oss att minska utsläppen relaterade till våra egna aktiviteter och vår leveranskedja. Att vi nu kan ersätta petroleumbaserad rengöring mot växtbaserade produkter genom att välja Greenium hjälper på vår resa mot nollutsläpp samt bidrar till en trevligare och mer säker arbetsmiljö för vår personal.  Avtalet med Clemondo hjälper oss att klara våra mål att minimera användningen av fossila produkter", säger Christian Plyhm Chief Commercial Officer, Deputy CEO Connect Bus Group

"Vi är väldigt glada och stolta över vårt fina samarbete med Connect Bus.
 De är pionjärer inom bussbolagsnäringen med sin satsning på hållbarhet, arbetsmiljö- och miljöarbete. Vi ser fram emot att tillsammans fortsätta utveckla affären i Sverige och omställningsarbetet till växtbaserade produkter i Norge", säger Mathias Einarsson, Key Account Manager på Clemondo AB

Helsingborg, 5 mars 2024

Jesper Svensson, VD
E-post: [email protected]

Jesper Friis-Jespersen, CFO
Epost: [email protected]

Clemondo Group AB är en nordisk kemteknisk koncern med säte i Helsingborg. Koncernen utvecklar, producerar och marknadsför rengörings och underhållsprodukter för proffs under egna varumärken och under kundernas private labels. Aktien är noterad på NASDAQ First North Growth Market och handlas under kortnamnet CLEM. Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ). Clemondo Group AB (publ), 556792-0193. För ytterligare information se www.clemondo.se

Om Clemondo

Clemondo erbjuder hållbara och effektiva helhetslösningar för rengöring och hygien, med produkter som alltid behövs oavsett konjunktur. Under tre varumärken utvecklar, tillverkar och marknadsför Clemondo egna rengöringsprodukter vid bolagets anläggning i Helsingborg.

www.clemendo.se
Kemikalier

Få löpande information från Clemondo via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn CLEM ISIN-kod SE0005504669 Certified Adviser Carnegie Investment Bank

Jesper Svensson IR-kontakt [email protected] +46 70 529 17 22