Delårsrapport för Move About Group AB kvartal 2 2024

Det andra kvartalet 2024 präglades av arbetet med att avyttra det tyska dottebolaget Mobileeee. Efter periodens avslut tecknades ett avtal med ledande personer i bolaget enligt beslut på stämman den 28 juni. Efter periodens slut tecknades dessutom ett avtal om frivilligt ackord med bolagets resterande fordringsägare. Dessa åtgärder resulterar i en skuldfri koncern vars kassabehållning bedöms täcka kostnader för likvidation samt avnotering från Nasdaq First Growth, en process som inleds inom kort.

SEK'000

2024 Q2

2023 Q2

2024 1H

2023 1H

Totala Intäkter

Bruttovinst

EBITDA

-2 290

-4 122

EBIT

-2 724

-6 529

-4 952

-16 247

Redovisningen för det andra kvartalet återspeglar verksamheten i koncernbolaget, återstående mellanhavanden mellan de svenska enheterna och OKQ8 samt verksamheten i vårt tyska dotterbolag rapporterad under "avyttrad verksamhet" enligt IFRS5 i kvartalsrapporten.

Processen med att avyttra den tyska verksamheten har dragit ut på tiden men bedöms vara klar inom kort, varpå likvidation av koncernen inleds i enlighet med stämmans beslut den 28 juni. Bolaget övergår till halvårsrapportering för den period bolaget är listat på börsen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Olof Jonasson, t.f. VD på Move About Group AB (publ.)

Mob: +46790683811

Rapporten finns i sin helhet på https://moveaboutgroup.com/news/

Denna information är information som Move About Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 augusti 2023 kl. 23.00.

Certified Adviser

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB som nås på telefonnummer 08-5030 1550 och på

e-post[email protected].

Om Move About Group AB
Move About erbjuder app-baserade, miljövänliga och kostnadseffektiva mobilitetslösningar till såväl privatpersoner som företag, kommuner och organisationer. Bolaget har utvecklat och äger alla immateriella rättigheter till sin molnbaserade greentech plattform som ger digital tillgång till elbilar, elcyklar, taxi, tunnelbana och parkering via en och samma app - dygnet runt. Varje kilometer som användaren reser med elbilarna genom plattformen reducerar CO2 utsläpp. Bolagets omfattande mobilitetslösning bygger på Move About-appen som ger användaren tillgång till Bolagets pooler av elbilar, elcyklar och elscootrar. Move About hjälper även företag, kommuner och organisationer att optimera sina fordonsflottor genom att skräddarsy mobilitetslösningar efter behov. Move About grundades i Oslo, Norge år 2007 och har idag cirka 10 000 användare på sin plattform och över 250 elbilar i sin fordonsflotta med närvaro i Tyskland.

Om Move About

Move About är ledande inom hållbara mobilitetstjänster. Vi erbjuder bilpooler med elbilar, elcyklar och elsparkcyklar till våra medlemmar. Vi hjälper också företag att optimera sin fordonsflotta samt levererar en komplett tjänst med bokningssystem, kundservice och fordonshantering. Noll utsläpp. Helt enkelt.

www.moveaboutgroup.com

Få löpande information från Move About via e-post.

Marknad Nasdaq First North Growth Market Kortnamn MOV ISIN-kod SE0016830335 Certified Adviser Mangold Fondkommission