Free2move tar nya orders och förstärker ledningen

December 16, 2015. Free2move, en ledande leverantör av intelligenta sensor nätverk för applikationer inom industriell IoT, har erhållit nya orders från två större distributörer i Europa (Rutronik) och USA (Digi-Key) gällande bolagets certifierade Bluetooth modul GLA. Ordervärdet är drygt SEK 700.000 och leverans påbörjas under januari.

Free2move stärker även bolagets ledning i och med att Per Melin har anställts som Head of Operations. Per Melin har framgångsrikt byggt upp bolag som Tritech och Sylog, idag framgångsrika teknikbolag inom inbyggda system, test och IoT. Per Melin bidrar med stark kompetens inom produktutveckling och supply chain tillsammans med ett kommersiellt fokus med kunden och affären i centrum.

"Det är positivt att se att en av våra mest mogna produkter fortsätter att växa i både volym och omsättning. Speciellt kul att vår distributör Digi-Key har återvänt efter en längre tids frånvaro. Förstärkning av nyckelpersoner med erfarenhet att bygga bolag inom vårt område är en vital del i det förflyttningsarbete vi nu gör för att bli en lösningsleverantör av intelligenta sensornätverk inom Industrial IoT." säger Anders Due-Boje, CEO Free2move.

Ytterligare information

For additional information about Free2move, see http://www.free2move.se or contact: Anders Due-Boje, CEO Free2move Holding AB, +46 70 526 03 00, [email protected]

Om Free2move

Free2move is a leading innovator in advanced wireless communications products and solutions. Free2move provide easy-to-implement, robust, and high quality wireless performance. Free2move help customers solve critical problems and explore new opportunities to improve their operations.The solutions offered help businesses to operate more efficiently, cut costs, eliminate downtime, decrease time-to-market, and safeguard people and assets.

Om Free2Move

Få löpande information från Free2Move via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn F2M ISIN-kod SE0011414283 Mentor beQuoted

Leif Syrstad CEO, Free2Move Holding AB [email protected] +46 708 660 703