REG

FastOut breddar sitt utbud med ny drönarapp

FastOut investerar i en nyutvecklad drönarapp. Appen breddar bolagets marknadspotential genom att adressera en mer omfattande marknad för drönartjänster.

Med start i början av november kommer FastOut att ta de första stegen för att etablera sig i ett växande affärsområde vid sidan av den teknikplattform som erbjuds till fastighetsmäklarbranschen.

FastOut investerar i en nyutvecklad drönarapp som kopplar ihop drönaroperatörer med uppdragsgivare. Appen är inriktad på drönaruppdrag med ambitionen att marknadsföras brett mot flera branscher som har behov av drönartjänster - det kan gälla fotogrammetri, inspektioner (till exempel med värmekamera), vanlig fotografering och video eller andra specifika ändamål. Fastighetsbranschen utgör endast en liten del av de totala drönaruppdragen, vilket gör att bolaget nu adresserar en betydligt större marknad.

"Den här satsningen görs för att tydligt öka marknadspotentialen för FastOut. Vi kommer att göra omfattande marknadsinsatser med hjälp av den goda likviditet som bolaget har. Vi räknar med att kunna lansera appen skarpt under första kvartalet nästa år", säger FastOuts VD Håkan Lindgren.

Den nya appen kommer att fungera fristående från FastOuts IT-plattform, även om anpassningar görs för att hitta synergier.

FastOut Int. AB
Enebybergsvägen 8

182 36 DANDERYD

Om FastOut

Få löpande information från FastOut via e-post.

Marknad Nordic SME Kortnamn FOUT ISIN-kod SE0007525738