EYEONID GROUP AB (publ): Verksamheten kassaflödespositiv under Q2

Eyeonid Group kan nu kommunicera att verksamheten genom en rad åtgärder kommer att nå positivt kassaflöde under Q2.

• Försäljningen av Bolagets nya B2B-tjänst Enterprice genererar mycket snabbare kassaflöden än den traditionella återförsäljaraffären. Detta tack vare betydligt kortare försäljning- och implementationsprocess i kombination med förskottsfakturering.
  • Övertagandet av befintlig återförsäljare inom B2C ger tillgång till en befintlig kundstock på ca 2 000 kunder som beräknas bidra till EBITDA med ca 300 TSEK per månad.
  • Arbetet med att hitta ytterligare besparingsåtgärder har under Q2 resulterat i att ytterligare kostnadsbesparingar om ca 250 TSEK per månad har kunnat kapas. Besparingarna får full effekt från och med maj.
  • Bolaget har även nått en factoringlösning med fakturabelåning som kommer att ha positiv påverkan på kassaflödet.

Fredrik Björklund, styrelseordförande, Eyeonid Group AB (publ.)

E-post: [email protected]

Denna information är sådan information som Eyeonid Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning MAR. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-05-06 kl. 08:30 CET.

Om EyeonID

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring, telekom och hosting.

Om Eyeonid Group

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring och telekom.

www.eyeonid.com

Få löpande information från Eyeonid Group via e-post.

Marknad Nordic SME Sweden Kortnamn EOID ISIN-kod SE0019763988